רבה של ברלין התבקש להסיר כיפה בבידוק בגרמניה – וזה מה שקרה

אנשי הביטחון בנמל התעופה בברלין ביקשו מרבה של העיר, הרב יהודה טייכטל, להסיר את הכיפה "כחלק מנהלי הביטחון" • הרב סירב בטענה שאין חוק כזה • מפכ"ל המשטרה תמך בגרסת הרב וחידד את הנהלים בשדה
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ג / 21.08.2023 09:10

הרב יהודה טייכטל, שליח חב”ד ורבה של העיר ברלין, התבקש לפני מספר ימים, במהלך בידוק בשדה התעופה של הבירה הגרמנית, להסיר את הכיפה – כחלק מנהלי ביטחון.

הרב טייכטל סירב בתוקף.

על פי דיווח של העיתונאי איתמר אייכנר באתר ynet, אנשי הביטחון ניסו להסביר לרב כי מדובר בנוהל חוקי ושכלל העוברים בשערי הביטחון מצייתים להנחיות. הרב טייכטל הסביר להם שככל הידוע לו אין שום חוק כזה, וכי הוא מסרב בתוקף.

כששב לברלין, בסוף השבוע, קיים פגישה דחופה עם נשיא המשטרה הפדרלית של גרמניה, ד”ר דיטר רומן. המפכ”ל נדהם לשמוע על החוויה שעבר הרב טייכטל ואמר לו מפורשות כי אין הנחיה כזו בחוק.

“המפכ”ל הוציא הוראה לכלל השוטרים הפדרליים במדינה, שיחדלו מהנוהל הזה – שמעולם לא היה רשמי”, מספר הרב טייכטל, “ויותר מכך, נשיא המשטרה אישר את הדברים באופן רשמי וגם אישר לפרסם זאת”.

הבוקר, המריא שוב הרב טייכטל, והפעם לא התבקש להוריד את הכיפה לצורך הבדיקה הביטחונית. “אפשר להשאיר את הכיפה על הראש”, נאמר לו בבידוק הביטחוני.

הרב טייכטל: “אין ספק שצריך לשמור על הנחיות הבטיחות, אולם ההנחיה להוריד את הכיפה – שהוא הסמל היהודי שלעולם לא יורד מהראש שלנו – מעולם לא אושרה ואין לה שום תוקף, כפי שנשיא המשטרה אמר בעצמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות