עם 100 ש”ח: כך הגיע המחבל שרצח את חן אמיר הי”ד לתל אביב • צפו

מכתב האישום שהוגש נגד נהג ההסעות עולה כי הוא ידע שהוא מסיע נוסעים ללא אישורי שהייה בישראל • המחבל תיאם עם נהג ההסעות מבעוד מועד את האיסוף שלו • רישיונו של הנהג נשלל לפני יותר מחצי שנה
חיים טוויל
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 19:45

חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד הנהג שהסיע את המחבל שביצע בשבת לפני שבועיים את פיגוע הירי בתל אביב, בו נרצח סייר הביטחון חן אמיר הי”ד.

מחקירת הפיגוע עולה, כי המחבל הגיע לתל אביב ברכב הסעות ביחד עם עוד מספר שוהים בלתי חוקיים, לאחר שנהג הסעות אסף אותם בתמורה ל-100 ש”ח.

נהג ההסעות, שאדי בן אחמד גאבר מהעיר טייבה, בן 36, הסיע את השב”חים כשהוא יודע שאינם מחזיקים באישורי שהייה כדין, וכשהוא נוהג בפסילה של בית משפט למעלה מחצי שנה.

מכתב האישום עולה, כי נהג ההסעות הסיע מבאקה לת”א את השוהים הבלתי חוקיים, וביניהם המחבל, שתיאם עם נהג ההסעות מבעוד מועד את האיסוף שלו. במסגרת כתב האישום, הרכב אשר שימש להסעת המחבל נתפס על ידי המשטרה ונמצא בהליך חילוט לטובת המדינה.

היום הגישה יחידת התביעות לבימ”ש השלום בת”א כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד המסיע, בחשד להסעת תושבים ללא אישור שהייה, ונהיגה בזמן פסילה.

חן אמיר הי”ד, בן 42,  נרצח בפיגוע ירי שהתרחש ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. חן השאיר אחריו את אשתו ורד ואת שלוש בנותיו.

הפיגוע התרחש לאחר ששני סיירי ביטחון עירוני שפעלו בזירה פנו למחבל שעורר את חשדם. בתגובה, הוא שלף אקדח וירה לעבר ראשו של חן הי”ד שנפצע אנושות ונפטר מאוחר יותר בבית החולים.

הסייר השני פתח לעבר המחבל באש והצליח לחסל אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות