המשימה הראשונה של הצוללת: הצדעה במקום בו נעלמה ‘דקר’

שלמה בן חיים
|
כ"ז אלול התשע"ד / 22.09.2014 18:36
במקום שבו נעלמה הצוללת דקר בלב ים, קיימו חיילי הצוללת החדשה, שנמצאת בדרכה לחופי ישראל, טקס מרגש לזכר 69 הלוחמים שטבעו בשנת 1968 • צפו

טקס זיכרון לצוללת אח”י דקר התקיים אתמול על ידי צוות הצוללת אח”י תנין, שנמצאת בדרכה לחופי מדינת ישראל. הטקס נערך במעמד הרמטכ”ל, מפקד חיל הים וצוות הצוללת.

בדבריו התייחס הרמטכ”ל לעוצמה המשמעותית שתביא אח”י תנין לחיל הים. “אנו עוצרים ופוגשים עוצמה ימית חדשה בדרכה לנמל הבית בחופי מדינת ישראל”, אמר רא”ל גנץ. “ללא ספק עוצמה זו, מבצעית ואסטרטגית, חשובה עד מאוד לישראל ולחיל הים”.

אח”י דקר יצאה לדרכה לישראל בשנת 1968, אך בדרכה טבעה הצוללת וכל 69 אנשי צוותה נספו. “סיפורה הוא סיפורו של חיל הים, והוא ממשיך ונכתב בפועלם ועשייתם של מפקדי החיל וחייליו היום”, הוסיף הרמטכ”ל. “מעל לארבעה עשורים חלפו מהפלגתה האחרונה של אח”י דקר, והמטרה שלשמה יצאו לוחמי הצוללת ומפקדיה מנמל גיברלטר לכיוון חופי ישראל נותרה כשהייתה”.

“אף כי מארג האיומים השתנה, וכעת אתם מצוידים בכלים החדשים ביותר, בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובאמצעים האיכותיים ביותר – המשימה היא אותה משימה שלשמה נשלחו צוללני הדק”ר”, הדגיש רא”ל גנץ. “האחריות היא אותה אחריות להגן על חופי מדינת ישראל ועל המרחב הימי שלה, ולפעול ביחד על כלל זרועות צה”ל להשגת היעדים הרלוונטיים לביטחון מדינת ישראל”.

בטקס, התייחס מפקד חיל הים להמשיך את המשימה אותה לוחמי אח”י דקר לא הספיקו. “אח”י תנין קשורה בקשר עמוק לדקר, שנחה לה עמוק בקרקעית – קשר של ממשיכי הדרך”, אמר אלוף רם רוטברג. “אנחנו נשמור, נגן ונפעל בכל חוף אויב, ונילחם בחירוף נפש על הבית, על מדינת ישראל”.