מהומות בשני בתי כלא: אסירים התפרעו למען בכיר משפחת פשע

במהלך ההשתלטות מספר אנשי סגל בבית סוהר ׳אשל׳ נפגעו כתוצאה משאיפת גז וטופלו במקום. שני אסירים מבית הסוהר ׳רימונים׳ טופלו במקום כתוצאה משאיפת עשן, ואסיר נוסף פונה לבית החולים לטיפול
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 14:13

אסירים פליליים התפרעו היום (ראשון) והפרו את הסדר בבתי הכלא “רימונים” ו”אשל” והשליכו חפצים לעבר הסוהרים. שירות בתי הסוהר (שב”ס) מסר כי “כוחות מיוחדים הונחו לפזר את האסירים”.

לפי ההערכות, המהומות פרצו על רקע דרישתו של ראש ארגון הפשע קוטייר עודה, שמוחזק בבידוד בבית הכלא אוהלי קידר לקבל הקלה בתנאי מאסרו.

בשב”ס מעריכים כי ארגוני פשיעה תיאמו את התפרעות האסירים בין שני בתי הכלא, שהתרחשה במקביל. משב”ס נמסר עוד כי “סוהרים ולוחמי היחידות המיוחדות פרצו לאגפים ושולפים אסירים על מנת לפזר מוקדי כוח תוך שימוש בגז. שירות בתי הסוהר לא יאפשר הפרות סדר ומשמעת במתקניו, והאסירים יועמדו לדין משמעתי”.

במהלך ההשתלטות מספר אנשי סגל בבית סוהר ׳אשל׳ נפגעו כתוצאה משאיפת גז וטופלו במקום.

שני אסירים מבית הסוהר ׳רימונים׳ טופלו במקום כתוצאה משאיפת עשן, ואסיר נוסף פונה לבית החולים לטיפול. בנוסף, מספר סוהרים נפגעו וטופלו במקום.

“שב”ס לא יאפשר הפרות סדר ומשמעת במתקניו. אירוע זה, כמו גם אירועים אחרים, ממחיש את ההתמודדויות היומיומית של סוהרי וסוהרות שב״ס, אשר עושים עבודתם נחושה, מול אוכלוסיות מורכבות ומסוכנות בתוך כותלי בית הכלא”, נמסר מדוברות השב”ס.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “מחזק ומגבה את שב”ס על העבודה הנחושה שנעשית מול משפחת הפשע של קוטייר – הנחיתי את אנשי שב”ס להמשיך בפעילות הנחושה ובאי מתן הקלות לאסירים. בנוסף, בימים אלו אני בוחן סנקציות נוספות שניתן יהיה להטיל על אסירים ממשפחות פשע. כמו”כ אני מצפה לענישה חד משמעית שתעביר מסר ברור לקוטייר שנגמרו ימי הפינוקים והתקופה שבה הוא יכל להפעיל לחץ על המערכת”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות