300 קווים, 40,000 נסיעות ומעל מיליון נוסעים: מבצע ‘בין הזמנים’

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מסכמים את הצלחת מבצע 'בין הזמנים' שהוביל סגן השר אורי  מקלב:  התגבורים, הקווים החדשים ומערך הדיילים עבדו בצורה יעילה וחלקה, ללא אירועים חריגים
יוני גרין
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 11:41

במשך חודשיים, טרום תקופת בין הזמנים, ברשות הארצית לתחבורה ציבורית גובשה תכנית מקיפה על מנת לספק שירות מהיר ויעיל למאות אלפי הנופשים בתקופת בין הזמנים, באמצעות עיבוי משמעותי של כל הקווים המובילים לאזורי הנופש בדרום ובצפון – לצד הפעלת קווים חדשים ותוספות שירות.

את היוזמה הוביל סגן השר הרב אורי מקלב.

במסגרת המבצע המיוחד, קווים שבימי שגרה פועלים רק בסופי שבוע, פעלו במשך כל ימות השבוע. למרות כמות הנוסעים הגדולה, השירות בבין הזמנים התבצע ברמה גבוהה כבכל ימות השנה הרגילים.

חידוש נוסף שנרשם השנה היה הפעלת קו ‘סובב כנרת’ שאפשר הגעה יעילה ומהירה מטבריה לחופי מזרח הכנרת. שירות זה ניתן לצד הפעלת קווים ייעודיים שיצאו מהערים החרדיות לחופים הנפרדים ברחבי הארץ.

באגף השירות במשרד התקבלו הודעות למכביר מציבור הנוסעים, שביקשו להביע את הוקרתם והערכתם. בין היתר, הגיעו למעלה מ-630 הודעות שביקשו לשבח את המיזם להפעלת קו 402 בין בני-ברק לירושלים, שפעל בתקופת ימי בין הזמנים לאורך כל  שעות הלילה, ואפשר את חזרתם של משפחות ובודדים שחגגו שמחות נישואין, או סתם חזרה מביקורים בצורה נוחה ורגועה ומבלי שהיו נתונים ללחץ של זמני החזרה.

לאור ההצלחה במשרד התחבורה שוקלים להמשיך את המיזם גם בתקופות נוספות במשך השנה.

השנה, באופן מיוחד, בהנחיית סגן השר מקלב, ניתן דגש על איכות, נוחות וזמינות השירות, ואלו באו לידי ביטוי כבר בתחנות היציאה ברחבי הארץ שם המתינו לנוסעים, סיכוך והצללה, מאווררים שמשרד התחבורה פרש במקום על מנת לדאוג לנוחותם של הנוסעים הרבים בימים החמים.

כך גם חווית הנסיעה שודרגה,  לאור העובדה שמשרד התחבורה גייס חברות קבלניות פרטיות שסייעו למפעילות לתגבר את הקווים בימי בין הזמנים, במטרה לענות על הביקוש הרב, משרד התחבורה הפעיל השנה בקרים סמויים שעקבו מקרוב אחר המפעילות הפרטיות, בכדי לוודא שיספקו שירות נאות לציבור הנוסעים, ודיווחו למשרד התחבורה בזמן אמת על המתרחש.

על מנת למנוע עיכובים מיותרים במהלך הנסיעה, בהנחיית סגן השר מקלב ניתן השנה דגש על כך שרוב האוטובוסים של החברות הקבלניות יצוידו באמצעי שילוט וכרטוס לטובת ציבור הנוסעים.

במסגרת מבצע ‘בין הזמנים’ תוגבר באופן משמעותי מרכז המידע והשירות של משרד התחבורה בעשרות מוקדנים על מנת לסייע למטיילים לקבל את המידע המדויק והאמין ביותר וכדי לספק מענה מהיר ויעיל לנוסעים בזמן אמת.

במוקד מספרים על אלפי פניות שהתקבלו במוקד כבר בימים הראשונים של בין הזמנים. המוקדנים, לצד בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהיו זמינים בכל יום עד לסיום השירות, השתדלו לטפל בכל הפניות על הצד הטוב ביותר, למרות העומס הרב.

במשרד התחבורה מסתערים כעת על היעד הבא: תקופת חגי תשרי.

בישיבת הפקת לקחים שהתקיימה השבוע בראשות סגן השר, יחד עם גורמי המקצוע הבכירים במשרד, העלה מקלב את הנתונים שקיבל מהציבור, מהם עולה כי בשעות ספציפיות במהלך ימים מסוימים היה נדרש תגבור נוסף בקווים המובילים לכותל המערבי, ודרש מגורמי המקצוע להפיק את הלקחים ולהיערך בהתאם לפעמים הבאות.

בעקבות תלונות שהגיעו למוקד משרד התחבורה אודות תופעה שחזרה על עצמה מספר פעמים, בה נהגי אוטובוסים מהחברות הקבלניות לא עצרו לנוסעים שהמתינו בתחנות,  למרות שלא היו בתפוסה מלאה, הודיע סגן השר כי בימים אלה, אנשי המקצוע בוחנים את המקרים על מנת לערוך בירור עם החברות ובמטרה לייצר מנגנון פיקוח שימנע הישנות של מקרים דומים בעתיד.

כמו כן ביקש סגן השר בישיבה לבחון פתרונות טכנולוגיים, שיאפשרו קבלת מספר שיחות גדול יותר במוקד המידע, במטרה להגיע לכל פונה ופונה בזמן אמת, בשאיפה להגיע לשירות טוב עוד יותר לאזרחים ולאפס תקלות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות