דודי אמסלם במתקפה על דן חלוץ: “הרמטכ”ל הכי כושל בתולדות צה”ל”

השר תקף את חלוץ, שפעיל מאוד בהפגנות: "אני בספק אם יהיה בתפקיד מישהו כושל יותר ממנו גם בעתיד" • את הרמטכ"ל הנוכחי שיבח: "אני מעריך אותו מאוד, וגם מפקד חיל האוויר אדם מרשים ואיכותי" • על שופטי העליון: "אם בג"ץ יפסול חוק יסוד - מדובר באנשים עבריינים"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 11:33

השר דודי אמסלם תקף היום (ראשון) בראיון ברדיו גלי ישראל את הרמטכ”ל לשעבר דן חלוץ, שפעיל מאוד בהפגנות נגד הממשלה – והכריז עליו: “הרמטכ”ל הכושל בתולדות צה”ל”.

השר אמסלם אמר: “דן חלוץ אחד האנשים הצבועים שיש, הוא היה הרמטכ״ל הכי כושל בתולדות צה״ל, אני בספק אם יהיה רמטכ״ל כושל ממנו בעתיד. אנחנו נמצאים במצב בלתי נסבל, לכן האנשים שנמצאים בצמרת הצבא אמורים לטפל בתופעת הסרבנות כהבנתם, אני מאמין שהם עושים את זה אבל עם ישראל מחכה לתוצאה״.

על התבטאויותיו על הצבא ותופעת הסרבנות אמר: “תפקיד ערוצי התעמולה זה להוציא מילה אחת שלא קשורה לעניין ועליה בונים עולם ומלואו, זה מה שהם עושים איתי מאז ומתמיד. ולעצם העניין: בלי קשר לדעה שלי – יש עכשיו בצה״ל מרד, לא משנה איך תקרא לזה, פתח מיליון ותראה מה הפירוש למילה מרד. מעשית – יש מרד בצה״ל. זה לא מישהו קם בבוקר באופן ספונטני והחליט למרוד, יש קבוצת אנשים שעובדים בכך מבוקר עד לילה”.

לאחר שתקף את דן חלוץ, אמסלם שיבח את הרמטכ”ל הנוכחי הרצי הלוי: “אני מעריך מאד את הרמטכ״ל וחזקה עלי שגם מפקד חיל האוויר איש מרשים ואיכותי. בצה״ל אין אף תרחיש להתמודדות עם מרד, למה? כי באף מדינה דמוקרטית אין מרד בצבא.

“יום אחד יכתבו היסטוריונים ספרים על גבי ספרים על מה שקרה כאן. אני בטוח שהרמטכ״ל רוצה לגדוע את המרד הזה. השאלה איך מטפלים בזה, מכניסים לכלא או עושים להם מסאז’, אני לא מדבר על טקטיקה, אני מחכה לתוצאה״

השר גם פתח במתקפה חריפה על שופטי העליון: “אני מכבד מאד את בית משפט העליון, אנחנו רוצים מוסד חזק. היום המוסד הזה חיסל את הכנסת. אני אומר לך באופן חד משמעי: בג”ץ נמצא בניגוד עניינים חמור, הוא יודע את זה וכל הציבור יודע את זה.

“אם בג”ץ יפסול חוק יסוד – מדובר באנשים עבריינים. גם שופט, אם עובר על החוק, דינו להיות מועמד לדין. אין להם סמכות, לכל אזרח יש מקור אחד ממנו הוא שואב את הסמכות שלנו, החוק.

בג”ץ החליט בשנים האחרונות שהוא מעל החוק. באו כאן אנשים יהירים, שמאז 77 אוחזים במוקדי הכח”. 

פתחי: ״אבל אתם לא תעמידו אותם לדין, מה תעשו?״

אמסלם: ״אני בז להם! הם יהיו עבריינים אם הם יעברו על החוק ויפסלו את החוק בלי שיש להם סמכות”.

 על חבריו במפלגה: “בליכוד יש אנשים שגדלו בערוגות הליכוד, ויש אנשים שהצטרפו לליכוד במהלך הדרך. למשל, דוד ביטן צמח בערוגות הליכוד, הוא תמיד יגיד את דעתו אבל לעולם לא יחרוג משורות המפלגה״.

זמרי: ״אז אם מחר יש הצבעה אל הרפורמה?״

אמסלם: ״אני שם את הראש שלי שדוד ביטן לעולם לא יצביע נגד החלטת המפלגה. לגבי שאר האנשים…. לא יודע, אתם רואים איך הם מתבטאים בתקשורת״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות