אולטימטום מזלנסקי: “מגרשים אוקראינים? תיאסר כניסה לאומן”

שגריר אוקראינה יבגן קורנייצ'וק: "לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד - ישראל מתעללת באזרחינו" • השר משה ארבל: "דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה"
נתן פרל
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 09:23

פחות מחודש לפני ראש השנה: ממשלת אוקראינה משגרת היום (ראשון) מסר חד-משמעי לישראל – בעקבות גירוש של אזרחים אוקראינים בנתב”ג, ומעמידה בסכנה את האפשרות שרבבות חסידי ברסלב יוכלו להגיע אל ציונו של רבי נחמן באומן.

לפי המסר, “אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל”.

המסר הועבר בנאומו האחרון של הנשיא וולודימיר זלנסקי לאומה ובדברי שגריר אוקראינה בישראל.

שגריר אוקראינה קרא היום לנתניהו לשקול מחדש את מדיניות הכניסה כלפי אוקראינים ולהתערב בנושא.

במסגרת התדריך השבועי שלו לאזרחי אוקראינה, אמר נשיא אוקראינה זלנסקי: “הקשבתי לדו”ח של משמר הגבול, משרד החוץ, המודיעין על היחס לאזרחינו – מהגרים שנמצאים במדינות שונות, ובנוגע למשטרי ויזה. הדברים שאיתם מתמודדים אזרחי אוקראינה בעצם בסוגיית הויזה. מנהלים האחראים לנושאים אלו קיבלו משימות מתאימות. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים”.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ’וק הבהיר כי דבריו של הנשיא זלנסקי כוונו לישראל: “ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו”.

הוא הוסיף: “לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד – ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות. אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה, נתניהו, צריך להתערב, באופן אישי, במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי”.

שר הפנים והבריאות ח״כ משה ארבל באמר תגובה לדברי שגריר אוקראינה בישראל: “אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם לרבות מאוקראינה.

“במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בויזת תייר לצרכי עבודה או השתקעות, מפעילה רשות האוכלוסין וההגירה את סמכותה כדין”.

השר הוסיף: “השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך. כשר הבריאות אני גאה בהשלמת תהליך העברת התרופות לאוקראינה ולשיתופי פעולה בתחום הבריאות שמקיים משרדי ובכוונתי להמשיך ולהעמיק שיתופי פעולה אלו”.

לפי הנתונים של רשות האוכלוסין, בערך כ-10% מהאוקראינים המגיעים לישראל מסורבים כניסה. לדבריהם, זה לא מצב ייחודי לאוקראינה, ויש מספרים דומים גם לגבי מסורבי כניסה ממדינות אחרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות