ראשי העיירה דורשים: תודיעו על הלוויה של אדמו”ר חצי שנה מראש

ראשי העיירה הקטנה צ'סטאנט רידג' שליד מונסי שלחו אחרי הלווית אדמו"ר מרחמסטריווקא-ארה"ב מכתב נזעם להנהלת בית העלמין 'הר שלום' • "מצפים לקבל הודעה מראש, להלוויה בסדר גודל כמו של הרב טברסקי, לפחות שישה חודשים מראש, כדי להתכונן כיאות"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 00:01

הלוויתו של זקן האדמו”רים, אדמו”ר מרחמסטריווקא-ארה”ב, רבי חי יצחק טברסקי זצ”ל, שנפטר ביום רביעי האחרון, וזכה להלוויה בהשתתפות אלפים – הטרידה מאוד את ראשי העיירה הקטנה צ’סטאנט רידג’, הממוקמת על הדרך המובילה לבית העלמין ‘הר שלום’ שבמונסי, בו נטמן האדמו”ר.

לפי דיווח בערוץ 7, עו”ד אלאק שאח, המייצג את העיירה בת עשרת אלפים התושבים, שיגר מכתב זועם להנהלת בית העלמין – בו כתב: “לצערי, למרות בקשות מפורשות בעבר, בית העלמין ‘הר שלום’ אף פעם לא התייעץ או הודיע להנהלת העיירה או לתושבים על אירועים מסוג זה. הגורמים הרשמיים, כולל ראש העיר, לא קיבלו התרעה מראש על אירוע ההלוויה לרב טברסקי, למרות שברור שהמשתתפים בהלוויה בדרכים ל’הר שלום’ יעברו בצ’סטאנט רידג'”.

עורך הדין הוסיף: “המצב הזה גרם לכך שנמנע ממאות תושבים להגיע לבתיהם ואחרים איחרו לפגישות ואיבדו שעות ארוכות ויקרות. למרות שההלוויה הסתיימה בתשע בערב, חלק מהרחובות בעיירה היו סגורים עד חצות בגלל שעברו בהם מי שחזרו מהלוויה. אנחנו לא נהיה מוכנים שדבר כזה יחזור על עצמו”.

עורך הדין הזועם  גם הציב דרישה הזויה למדי: להודיע מראש על כל אירוע הלוויה המוני בהתרעה מוקדמת של לפחות שישה חודשים.

“מעתה אני דורשים שכל הלוויה המונית, כמו זו של האדמו”ר, שתתקיים ב’הר שלום’ תחייב הודעה מראש כולל הבהרה אילו רחובות עלולים להיסגר. אנחנו מצפים לקבל הודעה מראש, להלוויה בסדר גודל כמו של הרב טברסקי, לפחות שישה חודשים מראש, כדי להתכונן כיאות ולתכנן נכון איך להזרים את התנועה באופן שיאפשר למנוע את עוגמת הנפש מתושבינו כפי שחוו הפעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות