ח”כ יולי אדלשטיין: אינני מקבל את האשמת הקורבן ולא אתן לה יד

יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "השיח לפיו ליהודים אסור להסתובב בשטח ריבוני של מדינת ישראל הוא פסול מיסודו ומסוכן" • נתניהו: "חייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת" • הרצוג: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול"
אריה ריבקינד
ג' אלול התשפ"ג / 19.08.2023 22:00

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, הגיב הערב (מוצאי שבת) על הפיגוע הרצחני בשומרון, בו נרצחו שי ניגרקר הי”ד בן ה-60 ובנו אביעד הי”ד , בן 28, במכון לשטיפת מכוניות בכפר חווארה.

“בשורה קשה וכואבת במהלך השבת. מחבל פחדן ומוג לב זיהה כי מדובר ביהודים וירה למוות באב ובנו” הח”כ הדגיש: “אינני מקבל את האשמת הקורבן ולא אתן לה יד. השיח לפיו ליהודים אסור להסתובב בשטח ריבוני של מדינת ישראל הוא פסול מיסודו ומסוכן.

“חופש התנועה והביטחון האישי יהיו גם בתל אביב, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון. אני בוטח בכוחות הביטחון שלנו כי ישימו את ידן על המחבל ומשתפי הפעולה באשר הם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הקשה: “אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעה: “שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה”ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “בצער רב קיבלתי את הידיעה על אב ובנו הי”ד שנרצחו באכזריות על ידי מחבלים צמאי דם יהודי. ברגעים הקשים האלו הלב על המשפחה. מחבק ושולח להם את תנחומיי מעומק ליבי. סומך על כוחות הביטחון שברגעים אלו רודפים אחר המחבל המתועב – שיגיעו אליו וימצו איתו את הדין”.

השרה אורית סטרוק אמרה: “ההוצאה להורג בדם קר בצהרי יום בכפר המרצחים חווארה, של אב ובנו שכל חטאם הוא היותם יהודים, היא אירוע חמור ובלתי נסבל, המחייב לקחים לא רק ביחס למי שלחץ על ההדק, אלא לכל הסביבה תומכת-הטרור שמאפשרת רצח כזה. שולחת תנחומים למשפחה ברגעיה הקשים”.

השר יואב בן צור: ״הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו בדם קר אב ובנו הי״ד ממחיש את המציאות המסוכנת, כבר תקופה ארוכה שחווארה נהפכה למאורת מחבלים והציר הראשי לישובי גב ההר נהפך לקטל דמים.

“בעת הזו מחזק את זרועות הביטחון אשר פועלים ללא הפסקה באיו״ש, בחיסול מחבלים, תפיסת אמל״ח ומניעת פיגועים בשטחי ישראל. שולח תנחומים כנים למשפחת ניגרקר ומשתתף באבלם הכבד מנשוא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות