מירי רגב: “נסיעה בשבת? ישראל זו מדינה יהודית ויש סטטוס קוו” • צפו

מאות נוסעים נרגשים הגיעו כדי לקחת חלק באירוע ההיסטורי של נסיעת הרכבת הקלה • את תעודת הנוסע הראשון קיבל קותי אלעזר - פנסיונר בן 70 • משעות הבוקר המאוחרות נצפו עומסים בקרונות ובתחנות הרכבת • שרת התחבורה באה לצפות: "לא מבינה על מה הם מפגינים, תפרגנו"
חרדים 10
א' אלול התשפ"ג / 18.08.2023 10:59

אחרי עיכובים רבים ולא מעט חריגות תקציביות: הרכבת הקלה בגוש דן יצאה לדרך היום (שישי) בנסיעת בכורה חגיגית והיסטורית.

לפי דיווח בחדשות 12, נוסעים רבים הגיעו לתחנות לאורך ‘הקו האדום’, כדי לקחת  חלק באירוע הגדול – ומשעות הבוקר המאוחרות נצפו עומסים בתוך הקרונות. לפי שעה, תכיפות הרכבות פחותה מבשגרה והנסיעה היא חינמית, כך שקשה להעריך אם זה סימן לבאות.

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לתוואי הרכבת, ושוחחה עם הנוסעים. אל השרה התלווה הצוות המקצועי של משרד התחבורה, במטרה לעקוב מקרוב אחר פעילות הרכבת הקלה ומה ניתן לשפר בה.

בריאיון לחדשות 12 באחת התחנות אמרה על הטענות נגדה, בשל ההחלטה שלא להפעיל את הרכבת בשבת: “מדינת ישראל זו מדינה יהודית, שומרים על הסטטוס קוו. אני לא מבינה על מה הם מפגינים. תעשו הפגנה על מה שצריך לעשות הפגנה, תפרגנו. כשאתה בא ומפגין על כל דבר גם הציבור כבר לא מאמין”.

שתי הרכבות המסחריות הראשונות יצאו לנסיעתן הראשונה בסביבות השעה 05:40 – מתחנת קריית אריה שבפתח תקווה ומתחנת הקוממיות שבבת-ים.

לאורך ‘הקו האדום’ נמצאות 10 תחנות תת-קרקעיות. צפי האכלוס של הרכבת הוא 234 אלף נוסעים ביום ותדירות של 6 דקות בלבד בין רכבת לרכבת. החל משבוע הבא מחיר הנסיעה למקטע אחד יעלה 5.5 שקלים, והמחיר עבור נסיעה בין-עירונית יעלה 12 שקלים.

נוסעים רבים הגיעו מכל רחבי הארץ, אך את תעודת הנוסע הראשון קיבל קותי אלעזר – פנסיונר בן 70.

הנוסעים מספרים על “תחושה של חו”ל” ומתרשמים מהעיצוב המוקפד והחדשני.

השרה רגב עלתה ל’דנקל’ בתחנה הראשונה בבת-ים ונסעה לאורך כל קו האדום עד לתחנה הסופית בפתח תקווה. בתום הנסיעה אמרה: “זהו רגע היסטורי, ויום חג לכל אזרחי ישראל. מטרופולין דן יכולים לדבר מהיום על שתי תקופות, לפני הרכבת הקלה ואחריה, כי מהיום הכל ייראה אחרת. ה’דנקל’ מציבה את מדינת ישראל בשורה אחת עם הערים המתקדמות בעולם, עם רכבת קלה ומתקדמת שכבר בשנים הקרובות תהפוך לרשת של קווים המחברים את כל ערי גוש דן . שמחתי לראות היום ברכבת גם אנשים עם מוגבלויות, עשינו הכל כדי להבטיח נגישות מירבית”.

במהלך הנסיעה זיהתה השרה רגב מספר ליקויים והנחתה את צוות משרדה לפעול בדחיפות לתיקונם. בין היתר הורגשו פערים בסינכרון הרמזורים, כך שהרכבת נאלצת לעצור בצמתים, ובצגי המידע האלקטרוני בתחנות. השרה פנתה לציבור וביקשה לדווח על כל תקלה וליקוי, והבטיחה לדאוג לטיפול מהיר בכל פנייה.

השרה הוסיפה: “אנחנו בתקופת ההסתגלות, שבה ייתכנו עדיין תקלות ואנו ערוכים לטפל בהן. לפיכך, החלטנו כי בתקופה הראשונה ימשיכו כל קווי האוטובוסים לפעול במתכונת רגילה, כולל קו 1 המקביל לתוואי הרכבת. אני מבקשת מכם לסייע לנו ולפנות למשרד התחבורה בכל תקלה, בעיה ובקשה. אנחנו צריכים אתכם כשותפים לדרך. אני מאחלת לעשרות אלפי הנוסעים נסיעה טובה ובטוחה.”

השרה הדגישה כי היא מצפה מכל התושבים והנוסעים לשמור על הרכבת ועל כל התחנות והמתקנים מפני חבלה ומקרי ונדליזם. היא ציינה כי הכל מצולם 24 שעות וכי צוות האבטחה של הרכבת הונחה להגיש תלונה למשטרה על כל מקרה.

במקביל צפויות הפגנות על שהרכבת לא תפעל בשבת. בארגוני המחאה מתכוונים להפריע לנסיעת הרכבת, ואף מאיימים לעמוד על המסילות ולשבש את תנועת הרכבות.

בהמשך צפויות הפגנות בתחנות נבחרות, בהן: פתח תקווה – בילינסון, רמת גן – ביאליק ובתל אביב בתחנות ארלוזורוב, יהודית, קרליבך, אלנבי ובת ים – בלפור.

מחר בבוקר צפויה להתקיים הפגנה החל משעה 10:00 מול ביתה של שרת התחבורה מירי רגב בראש העין.

“הנוסעים מתבקשים לעלות בתחנות ההלכה פינת איראן”, מסרו המארגנים. “ככה נראית הרכבת הקלה, מכשיר לכפייה דתית על ציבור ליברלי ענק המשרת בצבא ומשלם מיסים. נתייצב המוני בני ישראל בשישי הקרוב להתחיל במאבק על שחרור הרכבת הקלה מכפייה דתית קיצונית ומסוכנת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות