115 מיליון ש”ח לאבטחת הר הזיתים: “נעסיק 400 מאבטחים לאורך ההר”

השר יצחק גולדקנופף הכריז על הבשורה ההיסטורית לאחר חצי שנה של מו"מ מול פקידי האוצר • "יתווספו מאות מאבטחים לאורך כל הר הזיתים" • הושלם בהצלחה המכרז לאבטחת ההתיישבות במזרח ירושלים
חיים טוויל
א' אלול התשפ"ג / 17.08.2023 22:44

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף קיים ביום רביעי סיור עבודה מקצועי במרומי הר הזיתים, יחד עם צוות לשכתו, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן ושילה אדלר – ראש מינהל ההתיישבות היוצא במשרד הבינוי והשיכון, במטרה לעקוב מקרוב אחר הפעילות המתקיימת במקום על ידי משרדי הממשלה, בהובלת משרד הבינוי והשיכון.

הסיור נערך לאחר חצי שנה של עבודה מסיבית של כלל גורמי המקצוע במשרד השיכון יחד עם נציגי משרד האוצר, במטרה לדאוג לתקציב החסר תקדים עבור הר הזיתים ולהכניסו בבסיס תקציב המדינה.

חברי המשלחת סיירו בהר וקיבלו סקירה מאת שילה אדלר, שריכז בחודשים האחרונים את כל נושא התקציב במשרד הבינוי והשיכון. הנוכחים שמעו על העשייה הרבה המתרחשת במקום ועל מערך האבטחה בהר ובהתיישבות היהודית במזרח ירושלים, שנמצא תחת אחריותו של משרד הבינוי והשיכון.

לאחר הביקור בהר, התקיימה ישיבת עבודה מקצועית במלון ‘שבע הקשתות’. השר גולדקנופף אמר, בין היתר: “הבנו עד כמה חשוב לפעול למען הר הזיתים שהוא בית העלמין העתיק ביותר אחרי מערת המכפלה וקבר רחל.

“בעקבות התקציב ההיסטורי שפעלנו ודאגנו לכך, יתווספו מאות מאבטחים לאורך כל הר הזיתים. זהו תקציב שנכנס לבסיס התקציב של מדינת ישראל זו בשורה של ממש. עם הכסף הזה נעסיק 400 מאבטחים לאורך כל ההר”.

יהודה מרגשנטרן, מנכ”ל משרד השיכון, אמר במהלך הישיבה: “חשוב לנו הביטחון, ותחושת הביטחון של כל אחד שמגיע לכאן. הגדלת התקציב לשמירה על הר הזיתים לבסיס התקציב של המשרד זו כבר עובדה גם לשנים הבאות וזה דבר חשוב זהו הישג היסטורי חסר תקדים, זה הופך אותנו מלהתחנן לתקציב מועט כעני בפתח, לתקציב מסודר שמעוגן בבסיס התקציב”.

ח”כ ארז מלול, יו”ר השדולה להגנה על הר הזיתים בכנסת, נשא דברים בפני הנוכחים: “הר הזיתים הוא המקום ממנו תתחיל גאולת ישראל וממנו בעז”ה בקרוב יתגלה המשיח. בהר הזה יש היסטוריה מדוד המלך עד היום הזה. באופן אישי סבא וסבתא שלי קבורים כאן, והרבה שנים ביום היארצייט לא היינו הולכים מהפחד, והיום בזכות הפעולה החשובה אנחנו עולים ומתפללים.

“אני שמח לעמוד כאן היום עם שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף ולהודות לו על התקציב המכובד לשמירה והגנה הר הזיתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות