טוביה ז”ל בן ה-16 נפלט מהפנימייה החרדית ונרצח בידי מתנקש

טוביה בן נעים ז"ל, נער בן 16 ממשפחה חרדית, שלא היה יעד החיסול - נרצח כאשר מתנקש ריסס את הרכב בו נסע, במטרה לחסל אב ובן עבריינים • "לא לכולם מתאים ללמוד גמרא כל היום והם מסתובבים ומתחברים עם עבריינים - זה עצוב וכואב" • אחותו: "חבר רק אמר לו שייקח אותו טרמפ"
חרדים 10
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 20:12

בתקרית הירי אתמול (רביעי) סמוך לגן שמואל נרצח טוביה בן נעים ז”ל, נער בן ה-16 מפנימייה חרדית בחדרה.

בן נעים נרצח כאשר מתנקש רכוב על אופנוע ריסס את הרכב בו נסע בכדורים מאקדח 9 מ”מ, במטרה לחסל את העבריין ירין ביטון ואביו, אבי ביטון, עבריינים מוכרים מאור עקיבא.

ירין נפצע באורח בינוני, אביו בנפגע מצב קשה. בנעים שישב ליד הנהג נורה ומת. חברו שנהג ברכב נפצע קשה מאוד.

לפי דיווח של ירון דורון ב’ישראל היום’, הנער, שלמד במסגרת החינוך החרדי בחדרה והשתייך לפרויקט ‘נוח”ם – נוער חרדי מתמודד’ שמפעיל אגף הרווחה בעיר, נפלט מהפנימייה ובעקבות כך, ככל הנראה, התחבר לגורמי פשיעה.

“לא לכל הנערים מתאים ללמוד תורה וגמרא כל היום”, אמר גורם חרדי בחדרה ל’ישראל היום’. “חלקם נפלט מתלמודי התורה. הם מסתובבים חסרי מעש ברחובות ומתחברים לעבריינים. זה כנראה מה שקרה במקרה הזה. זה עצוב וכואב”.

אחותו סיפרה היום לחדשות 13: “הוא היה ברכב שהיו בו כל מיני אנשים, זו הייתה טעות בזיהוי, חשבו שהוא מישהו אחר. אני לא יודעת איך נתמודד. המבט שלו לא יוצא לי מהעיניים”.

היא סיפרה בכאב: “הוא ברח מהפנימייה. הכניסו אותו למוסד שלא התאים לו. לא היה לו טוב שם ולא רצו לשחרר אותו. הוא היה מוכן ללכת לפנימייה אחרת. הוא במקרה הגיע לשם אתמול. ירו בו בראש”.

לדבריה, אחיה, חרף הקשיים, “חלם להיות רופא”.

טוביה היה אחד משבעה אחים – שתי בנות וחמישה בנים. “התחילו להגיע כל מיני שמועות להורים שלי דרך התקשורת”, המשיכה אחותו. “המשטרה לא עדכנה אותנו, הודיעו לנו הרבה אחרי”. לדבריה, “זה לא קשור אליו, הוא לא התעסק בזה. חבר רק אמר לו שהוא ייקח אותו בטרמפ. הוא אמנם נער בסיכון, אבל אין לו תיקים פליליים”.

חוזה על ראש האב והבן

יעד החיסול היו אבי ביטון ובנו ירין. בחודש האחרון קציני משטרה הזהירו את השניים כי הם על הכוונת של יריביהם והומלץ להם להוריד פרופיל, משום שחייהם בסכנה. אבל הם המשיכו להתנהג כרגיל. רק לפני פחות מחודשיים ירין ניצל מניסיון חיסול, כאשר נורה בבנימינה ונפצע באורח קשה. אתמול שרד ניסיון חיסול נוסף.

שמם עלה לכותרות לפני כשבע שנים, בפרשת ‘חתונת הדמים’ במסעדת ‘דניאל’ בפרדס חנה. בעיצומה של החתונה של ירין, לקראת חצות, התפתחה קטטה מחוץ למסעדה בין ירין ואחיו תמיר לבין אלמוג פאדל בן 21. במהלך הקטטה הגיע למקום האב אבי ביטון, כשהוא מצויד בסכין שף שלקח ממטבח המסעדה. האב דקר את פאדל שלוש פעמים והרג אותו.

המשטרה עצרה את האב ושני בניו תמיר וירין בחשד למעורבות ברצח. למרות הראיות המפלילות נגד השלושה, בפרקליטות החליטו לחתום על הסדר טיעון מקל עמם. האב נידון לשש שנות מאסר בפועל בגין הריגה. ירין נידון לשלוש שנות מאסר בגין סיוע והאח תמיר הורשע בהריגה ונידון לחמש שנות מאסר.

לפי שמעון איפרגן ב’מאקו’,  לירין ביטון יש היסטוריה עשירה של עבירות פליליות. לפני שנה, בספטמבר 2022, הוא השתחרר מכלא השרון לאחר שריצה שלוש שנות מאסר בגין החזקת אקדח, כדורים, מחסנית ולבנת חבלה שנמצאו במכוניתו ושנועדו על פי החשד לפגוע בעבריין יריב.

הפעיל גם מהכלא את הכנופייה שלו

עם שחרורו  התחיל לרקום את הרעיון להפוך לראש ארגון פשע, אבל בינו לבין הגשמת החלום עמדו עבריינים בכירים באור עקיבא וחדרה, שעוד לפני שחרורו חששו שינסה להשתלט על הטריטוריות שלהם ונערכו בהתאם.

ביטון האב ובנו ירין ניסו להשתלט על תחום שיווק הירקות והפירות וקווי הקנאביס באזור חדרה ואור עקיבא, אבל זכו לתגובה קשה.

“ירין הפעיל גם מהכלא את הכנופייה שלו”, הסביר עבריין מהשרון. “יש לו חיילים צעירים שעושים כל מה שהוא אומר להם. הוא אלים מאוד, חסר מעצורים, אין לו כבוד לעבריינים בכירים ממנו, לא דופק להם חשבון ובגלל זה הם שונאים אותו. ירין ואבא שלו מנסים להשתלט על העסקים שלהם. הוא חשב שהוא ייצא מכלא וישתלט על חדרה ואור עקיבא. הוא דרך על יותר מדי אנשים ובגלל זה הוציאו עליו ועל אבא שלו חוזה חיסול”.

ביטון, 27, נחשב יחסית לגילו הצעיר ליעד מודיעיני של היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף.

קצין משטרה אמר ל’מאקו’: “הם ניסו להשליט טרור באור עקיבא ולהיכנס לחדרה אבל לא הבינו שהם הולכים עם ראש בקיר, שאין להם סיכוי להתמודד עם עבריינים בכירים בחדרה שיש להם בריתות עם עבריינים בכירים ממרכז הארץ והצפון, הם עשו טעות אחר טעות וכמעט שילמו בחייהם”.

מנגד, עבריינים מזהירים שביטון ינקום בכל מחיר כדי להחזיר את כבודו האבוד. הוא ניצל פעמיים והוא מבין שהוא חייב לפעול. “לירין יש תשע נשמות. להערכתי הוא ינקום. הוא ואבא שלו יודעים טוב מאוד מי שלח את המתנקש לחסל אותם והם יפגעו בו. השטח עולה בלהבות. נקמה תבוא, השאלה מתי”, אמר ל’מאקו’ עבריין מאור עקיבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות