נתניהו חנך את הרכבת הקלה: “גם אלה שמתנגדים לנו – יסעו בה”

ראש הממשלה חנך את 'הקו האדום' של הרכבת הקלה בגוש דן שתיפתח מחר • נתניהו: "יום חג לישראל. הבטחנו לחבר בין מדינות, גם זה בדרך" • סמוטריץ עקץ את מפגיני השמאל שעמדו בחוץ וניסו להפריע: "איך יודעים שעשינו משהו נכון? המתנגדים שלנו בחוץ מעודדים אותנו בקול תרועה"
יוני גרין
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 16:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (חמישי), במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, את ‘הקו האדום’ של הרכבת הקלה בגוש דן – וגזר את הסרט בפתח הטקס.

“אמי נולדה בפתח תקווה לפני 100 שנים, היו פה פרדסים, כמה בתים וקומץ מתיישבים, ותראו איפה אנחנו נמצאים היום. יום חג לישראל. אנחנו חונכים את הרכבת הקלה, אבל הדרך לא הייתה קלה. הייתה כאן התנגדות מכל עבר ואנשים שאמרו הרכבת לא תכסה את עצמה, אנשים לא יבואו.

“כולם ישתמשו ברכבת הזאת כבר מחר – אלו שתומכים בנו ואלו שמתנגדים לנו. הבטחנו גם לחבר בין המדינות, וזה בדרך. זה אחד הפירות של הסכמי אברהם וזה יהיה גם הפרי של ההסכמים שנביא. מהפכה תחבורתית – הבטחנו ואנחנו מקיימים. הצלחה גדולה למדינת ישראל”.

נתניהו הודה בנאומו ל”מפקדים” של המבצע, לדבריו: שרי התחבורה לשעבר ישראל כ”ץ ובצלאל סמוטריץ’ ושרת התחבורה המכהנת מירי רגב. נתניהו לא הזכיר בנאומו את שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי.

באירוע השתתפו שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו”ר נת”ע עו”ד מיה ליקוורניק, מנכ”ל נת”ע חיים גליק, מנכ”ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו  – מלבד רון חולדאי – ובכירים נוספים.

מחוץ לתחנת הרכבת הפגינו אנשי שמאל נגד הרפורמה המשפטית וניסו להפריע לנאום ראש הממשלה.

שר האוצר סמוטריץ עקץ את המפגינים: “איך יודעים שעשינו משהו נכון? המתנגדים שלנו בחוץ מעודדים אותנו בקול תרועה”.

תושבי גוש דן יוכלו לעלות על הרכבת כבר מחר, בשעה 5:40 בבוקר, שבה תצא הנסיעה המסחרית הראשונה של הרכבת מפתח תקווה.

ראש הממשלה ורעייתו, יחד עם השרים ומוזמנים נוספים, הגיעו לטקס ההשקה בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

שרת התחבורה מירי רגב: “זהו יום היסטורי, וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא “חיבור”. דווקא בימים של פילוג והקצנה, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה – בין תושבי בני-ברק לתל אביבים, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין ותיקי גבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקווה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים.

“רק לפני שבועיים השקנו את התוכנית לחיבור מדינת ישראל ברשת מסילות מקריית שמונה ועד אילת, מציאות שתשנה חיים, שתביא לפיזור אוכלוסייה, גיוון תעסוקתי, מוביליות חברתית וצמצום פערים חברתיים הכלכליים בין הפריפריה למרכז – וכמובן תפחית את הגודש בכבישים.”

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “זהו יום חג לכל תושבי מטרופולין גוש דן ולכל אזרחי ישראל, ובעזרת השם נחגוג עוד רבים כאלה עם חנוכתם של הקווים הבאים ברשת הסעת ההמונים שתכסה את כל גוש דן מצפון לדרום וממזרח למערב. אנו נכנסים לתקופת הרצה של הרכבת. בחודשים הקרובים נגביר את התדירות ואת המהירות והדנקל יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אני מזמין את כל מי שמתגורר, עובד או לומד במטרופולין לבדוק כיצד הרכבת הקלה תסייע לו להגיע למחוז חפצו, אני בטוח כי רבים מכם ימצאו את השילוב האופטימלי שיחסוך לכם עמידה בפקקים וחיפוש חניה, ויביא אתכם ליעדכם במהירות ובנוחות.”

הקמת הקו האדום ארכה שמונה שנים, מאז הריסת גשר מעריב בשנת 2015. פתיחת הקו האדום היא השלב הראשון של רשת הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש דן, אשר תכלול את הקו הירוק והקו הסגול שהעבודות ההקמה שלהם מצויות בעיצומן, את רשת קווי המטרו ורשת קווי אוטובוס מהירים BRT.

הקו האדום עובר בערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק”מ, מהם 12 ק”מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות – כקילומטר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.

הרכבת תעבור בכל אחת מתחנותיה אחת לשש דקות בממוצע, ולא בכל שלוש דקות כפי שהובטח בהתחלה. מאחר שכל רכבת צפויה להכיל עד 500 איש, בשעה יעברו עשר רכבות שיכולות להכיל כ-5,000 נוסעים.

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המעסיקה כ-350 עובדים ובהם נהגים, אנשי תפעול ואחזקה ועובדי מרכז הבקרה, שכולם יחד מחויבים להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות