עבודה בסופ”ש? ‘הארץ’ מתחייב: לא נפרסם ‘דרושים’ שיפלו שומרי שבת

'הארץ' פרסם מודעות דרושים, שהפלו לכאורה שומרי שבת • 'בצלמו' פנה בתלונה לנציבות שיויון הזדמנויות בעבודה - ומנכ"ל 'הארץ' השיב: "מודעות אלו התפרסמו בטעות והם יוסרו מיידית" • בצלמו: "מודה לנציבות שיויון הזדמנויות שלא מהססת לפעול"
אבי כץ
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 15:28

בחודשים האחרונים פרסם  ‘הארץ’ מספר מודעות דרושים, שהפלו לכאורה שומרי שבת.

כך, למשל, המערכת חיפשה עורכי חדשות ומגיהים, כאשר בין הדרישות היתה דרישה לזמינות לעבודה גם בסופי שבוע.

בעקבות כך פנה ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ בתלונה לנציבות שיויון הזדמנויות בעבודה, בה הסביר כי הנוסח במודעות מפלה במכוון שומרי שבת.

“דרישה לעבודה בסופי שבוע – הכוונה גם שבתות וחגים, מה שמנוגד לחוק שיויון הזדמנויות בעבודה שאוסר להפלות או לפרסם מודעת דרושים שמצהירה על דרישה לעבודה בשבת”, טען הארגון.

גם ח”כ אברהם בצלאל מש”ס, יו”ר השדולה למען השבת, התערב ודרש מלשכת הפרסום הממשלתית להפסיק את הפרסום הממשלתי בעיתון ואתר ‘הארץ’ בשל הפרת החוק, לכאורה, והדרת שומרי שבת מקבלה לעבודה.

במכתב קבל ח”כ בצלאל: “מלבד שמצער ומאכזב שגוף תקשורת כה גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול, לא ייתכן שמדינת ישראל תתן יד לכך כספית”.

לדבריו, “למדינת ישראל אסור בשום פנים ואופן לתת יד להדרת שומרי שבת מקבלה לעבודה. לכן אני דורש להפסיק לפרסם באתר הארץ עד שהם יתחייבו להפסיק להדיר שומרי שבת מקבלה לעבודה ולהפסיק לפרסם תנאי זה במודעות הדרושים.

“הנני מתכווין כיו”ר השדולה למען השבת לתת גב וסיוע משפטי לכל אדם שייפגע מקבלה לעבודה על רקע שמירת השבת”.

בעבר כבר הוזהר ‘הארץ’ על ידי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה לחדול מפרסום מודעות אלו – והם אכן התחייבו להפסיק. חרף זאת, העיתון המשיך לפרסם מודעות אלו.

בעקבות כך כתבה להם עו”ד סיון אזולאי ממונה נציבות המרכז: “בעבר התחייבתם בפנינו להפסיק לפרסם מודעות מפלות אלו. חרף זאת ממכתבי תלונה ובדיקות שנעשו על ידינו עולה שהדבר נמשך”.

בעקבות כך התחייב מנכ”ל הארץ רמי גז כי מדובר בטעות. במכתבו לנציבות ציין, כי “בלי להודות בטענות במכתבכם הנני להודיע שהנחיתי כבר בעבר להסיר תנאי זה מודעות הדרושים. מודעות אלו התפרסמו בטעות והם יוסרו מיידית”.

ואכן, כאמור, המודעות הללו הוסרו.

שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו: “סוף טוב הכל טוב. אני מודה לנציבות שיויון הזדמנויות שלא מהססת לפעול מול כל מי שמנסה להפלות שומרי שבת מקבלה לעבודה וכן לידידי ח”כ בצלאל יו”ר השדולה למען השבת.

“לא ייתכן שבמדינת ישראל בשנת 2023 אנשים יתקשו למצוא עבודה רק בגלל שרצונם לשמור שבת ולנוח עם המשפחה. אנחנו נמשיך לעמוד לימין כל אדם שהופלה בקבלה לעבודה על רקע שמירת שבת או מוצאו הדתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות