ח”כ אלמוג כהן: חושב שכל החרדים צריכים להתגייס, בכוח זה לא יעבוד

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית על חוק הגיוס: "ניסו לעשות את זה בכוח, זה לא עבד. צריך ליצור להם את המסגרת הנכונה" • "גנץ נתן להם צ'ק פתוח - אנחנו לא ניתן להם"
חרדים 10
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 11:24

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית התייחס הבוקר (חמישי), בראיון  לרדיו דרום לדיון על חוק הגיוס לחרדים – ועל המחלוקת בקואליציה.

“אני חושב שכל החרדים צריכים להתגייס. ניסו לעשות את זה בכוח, זה לא עבד”, טען כהן.

הוא הוסיף: “צריך ליצור להם את המסגרת הנכונה כדי שהם יוכלו להגיע ולשרת. גנץ נתן להם צ’ק פתוח – ואנחנו לא. אנחנו יושבים עם הסיעות החרדיות ומגיעים להסכמות”.

לדבריו, “הצבא לא ערוך לגייס את כל החרדים. זאת שאלה טכנית שהיא מאוד מהותית. מותר לי להגיד מה שאני רוצה, כי שירתי המון שנים. אני אומר בצורה מאוד ברורה – צריך למצוא את המסגרות הנכונות כמו שעשינו במג”ב, פתחתנו שם פלוגה חרדית שמתאימה לצרכים הדתיים שלהם והאמוניים שלהם. זה אגב ציפור נפשה של הדמוקרטיה שחופש הדת ישמר”.

נציגי המפלגות החרדיות ומשרד הביטחון ידונו היום, בישיבה מצומצמת בהשתתפות מזכיר הממשלה יוסי פוקס, בקידום מתווה גיוס חדש.

על פי דיווח ב’ישראל היום’, במסגרת הפשרה המסתמנת, גיל הפטור מגיוס לחרדים ירד ל-22, זאת במטרה להוציא חרדים לשוק העבודה בגיל מוקדם יותר, בניגוד למצב כיום בו הפטור ניתן בגיל 26.

בצעד תומכים משרד האוצר, וגם בקרב ראשי האופוזיציה שקידמו בממשלה הקודמת את הורדת גיל הפטור מגיוס לחרדים.

בהמשך צפויים שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה נתניהו לקדם חוק שיקודם במקביל שיעלה את תנאי ושכר המשרתים. בקואליציה מקווים כי כשחייל יקבל אלפי שקלים בכל חודש, זאת תהיה התשובה לצמצם את אי השיוויון.

הצמדת פסקת ההתגברות לחוק הגיוס בכדי למנוע פסילה שלא בבג”ץ, לא תעלה היום על שולחן הדיונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות