‘קנטרני, מביש’: נשים שרו והתגרו בחרדים באוטובוס ועוררו סערה

פעילות 'אחים לנשק' עלו לאוטובוס באשדוד והתגרו בחרדים כאשר שרו בקולי-קולות • איש תקשורת: "סוף סוף האנשים האלה חושפים את פרצופם, שנאה, שנאה" • ריקלין: "תמונות כאלו היו הגיוניות בגרמניה. לא במדינת היהודים" • ארגון המחאה מתנצל: "התנהלות לא נאותה מצד חלק מפעילינו"
תמי גיל
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 10:58

במסגרת הקמפיין של ‘אחים לנשק’: אמש עלו אנשי תנועת המחאה לקו אוטובוס באשדוד, בו נסעו צעירים חרדים, ולאחר שיח שהתנהל בקדמת האוטובוס, החלו נשות המחאה להתגרות בנוסעים החרדים תוך שהן שרות באוזניהם בקולי קולות “הבאנו שלום עליכם”.

נוסעים חרדים שמצאו עצמם כלואים באוטובוס, מול שירת נשים, נאלצו לאטום את אוזניהם עם ידיהם.

התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות הוביל לגינויים מימין ומשמאל נגד הפרובוקציה המכוערת.

העיתונאי יקי אדמקר מ’וואלה’ כתב: “סוף סוף האנשים האלה חושפים את פרצופם, שנאה, שנאה, שנאה, כל מילה נוספת מיותרת”.

העיתונאי אבי רבינא מ’קו עיתונות’ תקף: “אויבים לנשק. הכרתי עד היום מעט מאוד יהודים עם כזו שנאה. מפקפק ביהדותם”.

אשת התקשורת  נוה דרומי כתבה: “לא זכור לי ארגון שמוקדש בכזו רמה לפירוק החברה הישראלית תוך כדי נקיטת פרקטיקות אלימות. שם את לה פמיליה ולהבה בכיס הקטן”.

גם יועץ התקשורת אבי בניהו, לשעבר דובר צה”ל, צייץ:  “לא מתחבר. לא אוהב. טעות של ‘אחים לנשק’. זה תעלול קנטרני, מתריס ופוגעני שלא מוסיף גרם אחד של כבוד ותועלת למאבק בהפיכה השלטונית”.

 

איש התקשורת ינון מגל צייץ: “לא הבנתי איך הגיעו מילואימניקים של ארגון ‘אחים לנשק’ שקם במחאה על הרפורמה, להפגנה נגד ‘הדרת נשים’ באוטובוס של חרדים?”

איש התקשורת שמעון ריקלין מערוץ 14: “ראיתי את הסרטון של חבורת הפורעים בשם אחים לנשק מציקים לחרדים, ורציתי לומר שהם מנוולים חסרי לב ומוסר בסיסי. ועוד רציתי לומר שתמונות כאלו היו הגיוניות בגרמניה. לא במדינת היהודים”.

עטרה גרמן מ’מקור ראשון’: “מבין שלל האמירות החמורות, המיצגים המזעזעים, והצעדים ההזויים, זו שעתם המכוערת במיוחד של אנשי אחים לנשק. הפגנה כלפי אנשים, בשר ודם, שמחזיקים באמונה, ולהעליב ולפגוע בכבודם, זה בתחתית הרשימה”.

עומרי חיים, כתב התחום הערבי בתאגיד ‘כאן’: “‘הבאנו שלום עליכם’. קבוצת ‘אבירי דמוקרטיה’ מציקים במפגיע לחרדים – עם חיוך על הפנים. איזה ימים אלה – יש מי שמותר לו הכל ומי שנגדו הכל מותר. זכותו של אדם לזמר היכן שירצה, זכותו של אחר לא לאהוב את זה ולעזוב את המקום באין ברירה אחרת. אבל ה’דווקא’ הזה שנראה שעולה מהתיעוד הזה – פשוט הופך את הבטן”.

איש התקשורת יוני איזנשטיין הטיח: “סבא שלי סיפר שככה התנהגו אליהם בעיירה”.

ומגיש ערוץ 13 אמנון לוי הסתפק במילה אחת: “מביש”.

לאחר הסערה שפרצה, אנשי המחאה פרסמו סרטון חדש, המתעד את הרגעים לפני שהחלה השירה:

בארגון מחאת המילואימניקים ‘אחים לנשק’ התנערו הבוקר (חמישי) מהפעילות שהתגרו בנוסעים החרדים.  “פרויקט ‘אחים לנסיעה’ יצא לדרך במטרה לייצר שיח כנה ואמיתי עם אחינו ואחיותינו החרדים בעת שבה נראה שהפערים בינינו רחוקים מתמיד, כהמשך לעמדת ההסברה שהצבנו בלשכת הגיוס בה במשך כחצי שנה ניהלנו שיח עם הבאים וההולכים על חשיבות הגיוס לצה”ל והחלוקה בנטל”.

הם הוסיפו: “לצערנו, בנסיעה משותפת שהתקיימה אתמול התלהטו הרוחות, מה שהוביל להתנהלות לא נאותה מצד חלק מפעילינו ואנו מצרים על כך. זו אינה דרכנו.

“המחאה שלנו היא לא מול אחינו החרדים אלא במנהיגים מפלגים שמובילים את ישראל לדיקטטורה, ואנחנו קוראים לכלל אזרחי ישראל לשמור על כבוד הדדי גם בעת מתוחה כמו זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות