זו העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה: 3.5 מיליארד דולר

הממשל האמריקני נתן 'אור ירוק' לביצוע עסקת מכירת חץ 3 לגרמניה • המערכת הישראלית שתמכר פועלת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה • החתימה על החוזה המלא צפויה לקראת חודש נובמבר
חרדים 10
ל' אב התשפ"ג / 17.08.2023 09:31

הממשל האמריקני אישר הבוקר (חמישי) את עסקת הענק של ישראל עם גרמניה לרכישת מערכת ההגנה מפני טילים “חץ 3”.

המערכת, המפותחת ומיוצרת במשותף על ידי מנהלת “חומה” במפא”ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, בהובלת התעשייה האווירית נחשבת למערכת ההגנה האווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

בעקבות אישור הממשל האמריקני, משרד הביטחון הישראלי, מקבילו הגרמני והתעשייה האווירית יתכנסו לחתימה על התנעת העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה – בשווי 3.5 מיליארד דולר.

בטקס ההתנעה של העסקה יחתמו על מכתב התחייבות בהיקף של 600 מיליון דולר, שתאפשר תחילת עבודה מיידית על הפרויקט. החתימה על החוזה המלא צפויה לקראת חודש נובמבר השנה.

מנכ”ל משרד הביטחון, האלוף במילואים אייל זמיר: “עסקת הייצוא הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה תזניק לשיא חדש את הייצוא הביטחוני הישראלי, שרק בשנה החולפת רשם שיא של 12.5 מיליארד דולרים. היא תייצר מאות מקומות עבודה חדשים ותביא תנופה נוספת לתעשיות הביטחוניות.

“עסקת חץ 3 מבצרת עוד יותר את הברית העמוקה עם ארה”ב, גם ברמה האסטרטגית, גם ברמה המדינית-ביטחונית… שכן מרכיבי המערכת שמיוצרים עבור ישראל כיום בארה”ב, ייוצרו בארה”ב גם עבור הגרמנים”.

מנכ”ל התעשייה האווירית בועז לוי: “התעשייה האווירית קיבלה בשמחה את האישור ממשרד ההגנה האמריקאי, שותפינו בפרויקט לצד משרד הביטחון הישראלי, לפיתוח מערכת ההגנה האווירית הטובה בעולם – חץ 3, לגרמניה. אנו מודים לפרלמנט הגרמני על האמון שהביע בנו בעצם בחירתו במערכת מתוצרת התעשייה האווירית. אין בלבי ספק כי ההצטיידות במערכת זו תהווה את המענה המיטבי לצרכי הביטחון והגנה על אזרחיה של גרמניה וסביבתה. התעשייה האווירית כבר החלה ביישום שלביה הראשונים של העסקה, יחד עם מנהלת ‘חומה’ במפא”ת וזאת בהתאם ליעד שנקבע בפרלמנט הגרמני, ובתיאום עם שותפינו האמריקאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות