ארבל לא חושש מסחיטה: זה המידע מ’מעיני הישועה’ שחשף על עצמו

שר הבריאות והפנים חשף כי עבר כריתה חלקית של הכליה שלו בעקבות גידול סרטני - ופרסם מיוזמתו את תוצאות בדיקת ה-CT שביצע ב'מעיני הישועה' • "אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים של תוקפי סייבר"
אריה ריבקינד
כ"ט אב התשפ"ג / 16.08.2023 16:35

שר הבריאות והפנים משה ארבל פרסם היום (רביעי) מיוזמתו את תוצאות בדיקת ה-CT שביצע בבית החולים ‘מעיני הישועה’ בבני ברק –  לאחר כריתה חלקית של הכלייה הימנית, שבוצעה בעקבות גידול סרטני שהתגלה במהלך בדיקות שביצע לטובת תרומת הכליה שלו.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

״לא נכנענו בעבר למתקפות הכופר שהתגלו בתורים לדרכונים ולא ניכנע למתקפות במערכת הבריאות”, אמר השר.

הוא הוסיף: “לצד הנחייתי לתקצב בתכנית רב שנתית בעשרות מיליוני שקלים את ההיערכות לסייבר במערכת הבריאות, אני מוצא לנכון אף לפרסם לציבור הרחב מיוזמתי את תוצאות בדיקת הCT שביצעתי בבית החולים מעייני הישועה לאחר כריתה חלקית של כלייתי הימנית, בעקבות גידול סרטני שנמצא תוך כדי בדיקות לטובת תרומת הכליה”.

הוא הדגיש: “אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים של תוקפי סייבר. עלינו לעמוד כחומה בצורה על הזכות להגנה על הפרטיות של כל מטופל במערכת הבריאות הישראלית”.

הרשות להגנת הפרטיות יצאה אתמול בהבהרה לציבור, לקראת אפשרות של פרסום מידע שהודלף בעקבות מתקפת הסייבר החמורה על ‘מעיני הישועה’ – והבהירה: “נוכח פוטנציאל פרסום מידע אישי רגיש של מטופלים, מבהירה הרשות כי קיים איסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים, לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיו”ב. האיסור כולל שימוש במידע לצורך אימון מערכות AI (בינה מלאכותית).

“הפרת האיסורים האלה עשויה להוות עבירה פלילית והרשות מבהירה כי תשקול הפעלת סמכויותיה, הפליליות והמנהליות, כנגד מי שיפעל בניגוד לאמור”.

לפני כשנה פורסם כי ארבל החל בהליך תרומת כליה אך במסגרת הבדיקות המקדימות שבוצעו התגלה ממצא חריג בכליות. מלשכתו נמסר אז, כי הוא עבר פרוצדורה רפואית שבמהלכה הוסר בהליך כירורגי הממצא בהצלחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות