מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב בני 20 ומעלה, עולה כי רק רבע מהציבור – 25%, מעריך שכלי התקשורת מתארים את המצב במדינה כפי שהוא במציאות.
חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?
מחצית – 50% – סבורים כי כלי התקשורת מתארים את המצב במדינה באופן גרוע יותר ו-13% סבורים שהם מתארים את המצב טוב יותר מאשר במציאות.
בקרב היהודים: 30% מהחילוניים, 25% מהמסורתיים, 15% מהדתיים ו-14% מהחרדים סבורים כי כלי התקשורת מתארים את המצב כפי שהוא במציאות.
עוד עולה מהנתונים, כי עבור כ-47% מהאוכלוסייה הטלוויזיה היא מקור עיקרי למידע בנושאי חדשות ו-42% צורכים חדשות בעיקר מאתרים ישראלים באינטרנט. הרדיו והעיתונות המודפסת מהווים מקור למידע עבור שיעורים נמוכים יותר באוכלוסייה – 12% ו-7.8% בהתאמה. 15% צורכים חדשות בעיקר מהרשתות החברתיות ו-7.5% – משיחות עם חברים.
ככל שעולה הגיל, צריכת החדשות מתקדמת בעיקר מהטלוויזיה גבוהה יותר: 33% מבני 44-20, 54% מבני 64-45 ו-74% מבני 65 ומעלה.
44% סבורים כי המידע החדשותי באינטרנט לא יכול להחליף את מהדורות החדשות באמצעי התקשורת המסורתיים. רק 35% סבורים כי אמצעי התקשורת המסורתיים מספקים מידע אמין.
עוד עולה מהנתונים כי אמינותם של הטלוויזיה (44%), הרדיו (48%) והעיתונים (44%) נתפסת כרבה יותר מאמינוּת הרשתות החברתיות (28%).