6 מיליון שקלים • המועצות הדתיות ישיקו מיזם חדש: אירועי תרבות

המשרד לשירותי דת יתמוך באירועי תרבות במועצות הדתיות • הפעילות תכלול סיורי סליחות, שמחת בית השואבה, הושענא רבה והקפות שניות • השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי: "כספי התמיכה ישמשו את המועצות הדתיות להאיר את עולמה של היהדות"
יוסף גרינבוים
כ"ט אב התשפ"ג / 15.08.2023 23:42

מרחיבים את מעגלי העשייה: מיזם חדש במשרד לשירותי דת בתחום התמיכות לאירועי תרבות במועצות הדתיות – יוצא לדרך.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

המיזם יאפשר למועצות הדתיות להנגיש לאזרחי ישראל יהדות במאור פנים ולקחת חלק בסיורי סליחות, שמחת בית השואבה, אירועי הלימוד בהושענא רבה והקפות שניות.

במסגרת פעילות התקציב לשנת 2023 תומך המשרד בפעילות תרבות תורנית שנועדה לקרב לבבות ולהביא את שמחת החג ומנהגי החג לכלל אזרחי ישראל. מי שתהיינה אמונות על הפעילות הן המועצות הדתיות, ולצורך כך העמיד המשרד לשירותי דת תקציב של כ-6 מיליון שקלים, שיסייע למועצות הדתיות בפעילותן למען אזרחי ישראל.

מעיון במבחני התמיכה עולה, כי הפעילות תכלול סיורי סליחות, שמחת בית השואבה, הושענא רבה והקפות שניות.

הפעילויות מיועדות לקהל הרחב, חלקן בתשלום סמלי ומחלקן ייהנה הציבור ללא תשלום.

השר לשירותי דת, ח”כ מיכאל מלכיאלי: “כחלק מתפיסת עולמי חשוב להצעיד את שירותי הדת ולהנגיש אותם לאזרחי ישראל. המדיניות התקציבית אותה אני מוביל כספי התמיכה ישמשו את המועצות הדתיות להאיר את עולמה של היהדות. מדובר בבשורה לאזרחי ישראל. מדיניות המשרד היא להציב את האזרח במרכז ולהעניק לו שירותי דת טובים ונגישים. כך נהגנו בתחום מבני הדת וכך אנו פועלים בתחום התרבות התורנית”.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן: “התמיכות באירועי תרבות במועצות הדתיות הן חלק בלתי נפרד מפעילות המשרד, ותמיכה זו מצטרפת לתמיכה הגדולה במבני דת, כמו שיפוץ ובניית מקוואות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות