כך מנסה הרב אליעזר ברלנד לבטל את ‘הוויזה השחורה’ לציון רבי נחמן

אנשי 'שובו בנים' מפעילים מאמצים דיפלומטיים על מנת לבטל את איסור הכניסה לשלוש שנים, המונע ממנו להגיע אל קברו של רבי נחמן בראש השנה • ומה תכנית המגירה במידה והמאמצים לא יישאו פרי?
חרדים 10
כ"ט אב התשפ"ג / 15.08.2023 23:25

מנהיג קהילה ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד מסורב כניסה לאוקראינה בעקבות דרשה שנשא לחסידיו, במהלכה שיבח את הנשיא פוטין – וטען כי אוקראינה נכבשה משום שהקשתה על חסידי ברסלב את הכניסה לאומן בראש השנה.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

הדרשה הזו, שפורסמה באתר ‘שביבי אור’, כבר נמחקה, אך לרוע מזלו היא הגיעה לעיניים בכירות בממשל האוקראיני  – שגזר את דינו: ויזה שחורה לשלוש שנים.

לפי דיווח של מרב סבר ב’ישראל היום’, הרב ברלנד ואנשיו מפעילים מאמצים דיפלומטיים על מנת לבטל את איסור הכניסה, המונע ממנו להגיע אל קברו של רבי נחמן בראש השנה.

לפי דיווחים מ’שובו בנים’, הערעור שהוגש על הוויזה השחורה נדחה בבית המשפט בקייב.

במקביל נמצאים אנשי ‘שובו בנים’ במרכזה של סערה נוספת: הם מגיעים להתפלל במנזר סטלה מאריס בכרמל הצרפתי, מקום הנחשב לקדוש עבור העדה הנוצרית-קתולית בחיפה, בטענה כי בדיוק שם  קבור הנביא אלישע.

בואם של אנשי ‘שובו בנים’ את המנזר גרר כבר עימותים – ועורר זעם בקהילות נוצריות בארץ ובעולם.

לפי ‘ישראל היום’, נראה כי זה ניסיון של הרב ברלנד לאותת לממשלת אוקראינה שתבטל את הוויזה השחורה שלו ותאפשר לו כניסה לאומן לקראת ראש השנה.

מתיעוד שהגיע לידי ‘ישראל היום’ מאחת הקבוצות הפנימיות של ‘שובו בנים’ עולה, כי הם מתכוננים לשתי אפשרויות: מצד אחד מפעילים מאמצים דיפלומטיים  על מנת להסדיר את כניסתו של הרב ברלנד לאומן,  כאשר במקביל נשמרת תכנית מגירה במידה והמאמצים לא יישאו פרי.

לפי תכנית זו, במידה והרב ברלנד יישאר בארץ, הם יגיעו עמו למנזר סטלה מאריס, יקימו מאהל, ויעשו שם את החג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות