עשיתם רישיון נהיגה? זו הפרצה החדשה שמאיימת על בחורי ישיבות

לאחר שמשרד התחבורה חסם פרצה שאפשרה למשגיחים בישיבות לעקוב אחרי תלמידים שעשו רישיון נהיגה - נחשפת פרצה חדשה • והפעם אפילו לא צריך תאריך לידה
חרדים 10
כ"ט אב התשפ"ג / 15.08.2023 23:05

פגיעה קשה בפרטיות: פרצה חדשה באתר של משרד התחבורה מאפשרת לעקוב אחרי מי שמחזיק ברשותו רישיון נהיגה – בעזרת הזנת מספר תעודת זהות בלבד.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

מי שהפרצה החדשה מהלכת עליהם אימים הם בעיקר בחורי ישיבות, בהן נאסר על תלמידים להוציא רישיון נהיגה. אנשי הצוות נוהגים בחלק מהישיבות לבדוק דרך הפרצה מי מחזיק ברישיון נהיגה ולסלקו מהישיבה.

בחודש האחרון דווח כי משרד התחבורה חסם את הפרצה המוכרת, אך מספר ימים לאחר מכן נחשף על ידי איציק ברנדויין בערוץ 7, כי קיימת פרצה חדשה וקלה יותר, בה יש צורך להזין רק מספר זהות, בלי תאריך לידה, כפי שנדרש היה בפרצה הקודמת שנחסמה.

ממשרד התחבורה נמסר לערוץ 7: “משרד התחבורה והבטיחות בדרכים העביר את שירות כפל הרישיון לאזור האישי ממשלתי, המאובטח באופן קפדני, בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, זאת במטרה למנוע ניצול לרעה של הממשק.

“שירות זה מאפשר להנפיק רישיון כפל (העתק) רישיון נהיגה, במקרה שרישיון הנהיגה אבד, נגנב, הושחת או במקרה של שינוי שם בתעודת הזהות, עדכון דרגה ברישיון הנהיגה או עדכון כתובת.

“במקביל, נוסף רכיב אבטחה נוסף באתר המשרד, במטרה למנוע כל אפשרות של כניסה למאגר המידע תוך התחזות לבעל הרישיון”.

עוד הוסיפו במשרד: “יצוין כי שירותים חדשים שהמשרד העלה בשנה האחרונה עולים אך ורק תחת הזדהות חזקה כגון שירות העברת בעלות ושירות הפקת רישיון נהיגה בPDF המונגשים כבר כיום באזור האישי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות