יומיים אחרי יום הולדתו: הבחור ישי קינן ז”ל טבע ב’מעלה השחר’

הבחור ישי קינן ז"ל, בן 18, תושב שכונת פסגת זאב בירושלים, ותלמיד ישיבת ׳תפארת הלוי׳ באלעד, טבע למוות באגם 'מעלה השחר', סמוך למעלה גמלא שברמת הגולן • צוללני יחידת 'להבה' של כב"ה איתרו את גופתו בקרקעית האגם ומשו אותה מהמים • הלוויתו תתקיים הלילה בירושלים
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
כ"ט אב התשפ"ג / 15.08.2023 22:42

אסונות ‘בין הזמנים’ תשפ”ג: הבחור ישי קינן ז”ל, בן 18, תלמיד ישיבת ‘תפארת לוי’ בעיר אלעד, טבע בצהרים (שלישי) באגם ‘מעלה השחר’ סמוך למעלה גמלא שברמת הגולן.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

הלוויתו תתקיים הלילה בירושלים.

המנוח ז”ל נולד בכ”ו אב תשס”ה לאביו יבלחט”א ר’ דוד קינן ולאמו מרת יפה, תושבי פסגת זאב בירושלים.

בישיבה קטנה למד בישיבת ‘תפארת לוי’ לצעירים בירושלים, ובשנה שעברה עלה לישיבת ‘תפארת לוי’ הגדולה באלעד. חבריו קיבלו את הבשורה המרה בהלם.

ישי ז”ל יצא לטיול עם חברו, ואביו של החבר. מותו הטראגי התרחש יומיים אחרי יום הולדתו ה-18.

הדרמה החלה בשעות הצהרים, אז  התקבל דיווח במוקד 102 על צעיר חרדי שנכנס לאגם ‘מעלה השחר’  – ועקבותיו נעלמו. צוותי כיבוי והצלה מתחנת גליל גולן וכן מהיחידה לחילוצים מיוחדים הוזנקו לזירה והחלו בחיפושים אחריו. למקום הוקפצה גם יחידת להבה.

לאחר שעתיים של חיפושים הצוללנים איתרו את גופתו.

אוהד רינגר ואבי אלחיאני חובשי איחוד הצלה: “מדובר בצעיר כבן 18 שלדברי עוברי אורח טבע ונעדר. צוללני כיבוי שהשתתפו בחיפושים איתרו את גופתו ומשו אותה מהמים. למרבה הצער נקבע מותו בזירה”.

פראמדיק מד”א אלי בן סימון וחובש רפואת חירום במד”א אמיר בטחיש סיפרו: “כשהגענו לשטח סמוך לאגם, חברנו למספר נערים שסיפרו לנו שצעיר שהיה יחד איתם במים טבע והם חוששים לחייו. צוללנים מהיחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי אש שהגיעו למקום נכנסו למים ולאחר חיפושים משו מהמים את הצעיר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה.

“ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. אנחנו שבים וקוראים לציבור הרחב לרחוץ אך ורק בבריכות ובחופי רחצה מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה”.

צילום: דוברות כבה מחוז צפון

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות של זק”א, אמר: “בשעות הצהרים התקבלה במוקד זק”א בקשת בני משפחתו וחבריו של נער צעיר לסייע בסריקות אחר חברם, נער כבן 18 שנקלע למצוקה ונעדר במהלך בילוי במאגר המים.

“מתנדבים מיחידת הצוללים של זק”א המצויים בכוננות מוגברת בימי בין הזמנים, הוזעקו לסייע למשטרת ישראל וליחידת להבה בסריקות במאגר. לבקשת הכחות שפעלו בשטח הוקפץ למקום צוות סונאר זק”א המיועד למשימות איתור תת ימיות. החיפושים הופסקו עם איתור גופתו של הנעדר בקרקעית האגם על ידי צוות צוללי יחידת ‘להבה’ של כב”ה שאיתרו ומשו את הנעדר לשפת האגם, שם קבעו צוותי מד”א את מותו.

“מתנדבי זק”א מצוות צפון מטפלים בכבוד המת בזירה. אנו משתתפים באבלה של המשפחה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות