ב’שערי צדק’ נקבע מותה של אחת התאומות, היולדת במצב קשה מאד

בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותה של אחת התאומות שנולדה לאם בת ה-38 שהתמוטטה ואיבדה את הכרתה בביתה בשכונת רוממה • האם, הסובלת מבצקת מוחית, והתינוקת שנייה במצב אנוש • מנהלת אגף אם וילוד: "האם בחיים אבל עם סימנים לא מעודדים מבחינה נוירולוגית"
חרדים 10
כ"ט אב התשפ"ג / 15.08.2023 21:12

בית החולים שערי צדק נקבע היום (שלישי) מותה של אחת התאומות שנולדו בניתוח חירום ליולדת חרדית מירושלים, שהתמוטטה ביום ראשון  בביתה בשכונת רוממה.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

מצבה של התינוקת השניה מוגדר קשה מאוד וכך גם מצבה של האם, כבת 38, הסובלת מבצקת מוחית.

הרופאים בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייהם של השניים.

האישה, שהייתה בשבוע ה-38 להריון, הובאה למרכז הרפואי כשהיא ללא דופק ותחת מאמצי החייאה. היא הייתה אמורה להגיע לניתוח קיסרי למחרת, אך היא הובהלה לבית החולים לאחר שהתמוטטה בביתה.

צוות גדול של מומחים ביצע מיידית פעולות מצילות חיים שכללו ניתוח חירום קיסרי לשני העוברים – שנולדו ללא דופק ולאחר פעולות החייאה מאסיביות – הצליחו הצוותים להשיב את הדופק. אחת מהן, כאמור, נפטרה.

פרופ’ סורינה גריסרו, מנהלת אגף אם וילוד בבית החולים, צוטטה באתר ynet: “לא מדובר בתסחיף ריאתי, אירוע לבבי או מוחי. מדובר על אישה עם רקע לבבי קל, שחזרה לביתה בחום של 40 מעלות. ייתכן שזו הצטברות של הרבה גורמים ברקע”.

היא הוסיפה: “שני העוברים נולדו ללא דופק ועברו החייאה במיון. היה להם נזק של חוסר חמצן מוחי. התינוקת הראשונה קרסה אתמול בלילה מחוסר חמצן לאיברים. באיזשהו שלב הייתה קריסה רב-מערכתית והבוקר נאלצו לקבוע את מותה לאחר שנלחמו על חייה במהלך כל הלילה.

“מצבה של התינוקת השנייה מאוד קריטי. האישה מונשמת והיא הראתה הבוקר סימנים נוירולוגיים של בצקת מוחית קשה שלא מגיבה כל כך לטיפול. היא בחיים אבל עם סימנים לא מעודדים מבחינה נוירולוגית”.

זה אינו ההיריון הראשון של האישה, ולפי שעה אין עדות לאירוע לבבי, מוחי או לכשל ריאתי שגרמו להידרדרות הדרמטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות