השפלות למשטרה: גם ‘המחוזי’ שחרר את יחיאל אינדור מהמעצר

אחרי 12 יום של מעצר: בית המשפט המחוזי דחה את הערעור של המשטרה נגד החלטת בית המשפט השלום לשחרר את פצוע הלינץ' יחיאל אינדור למעצר בית • בדיון בבימ"ש השלום התברר: לא הייתה נתיחה של גופת הפורע ואי אפשר להוכיח שאכן הקליע שפגע בו נורה מהנשק של אינדור
חיים טוויל
כ"ח אב התשפ"ג / 15.08.2023 12:39

השפלה כואבת למשטרה: השופט אלכסנדר רון מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את הערר של המשטרה נגד שחרורו של פצוע הלינץ’ ליד בורקא, יחיאל אינדור, למעצר בית – כפי שהורה מוקדם יותר היום בית המשפט השלום.

בדיון ייצגו את הפצוע עורכי הדין אביחי חג’בי ונתי רום מחוננו.

במשטרה החליטו הפעם שלא להגיש עיכוב ביצוע על ההחלטה.

עו”ד נתי רום מחוננו: “אחרי אין ספור ערעורים ופרטצ’ אנחנו מקווים שהוא עכשיו יהיה בחיק משפחתו ויתעסק בריפוי. אנחנו מקווים מאוד שמי שהחשיד אותו ברצח ופגע בשמו הטוב יתקן זאת ויתחיל להסית את הלהט, כוחות השיטור והכוחות המשפטיים האלה כלפי הפורעים הרבים שפגעו בו ובחבריו”.

עו”ד אביחי חג’בי מחוננו: “אנחנו שמחים שבית המשפט המחוזי הורה על שחרור של יחיאל אינדור וקבע שבית המשפט השלום היא החלטה נכונה. היינו, שאין חשד סביר לעברת הרצח כלפי יחיאל אינדור. אנחנו רק חפצים בכך שהפלסטינים התוקפים יעצרו והיחידה החוקרת תשקיע בדיוק את אותו המאמץ”.

מוקדם יותר היום הורה עמיר שקד, שופט בית משפט השלום בירושלים, על שחרורו למעצר בית של יחיאל אינדור, שנפצע קשה בלינץ’ בבורקא, בליל שבת לפני 12 ימים – ולא להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.

במהלך הדיון בבית משפט השלום התעקשו עורכי דינו של אינדור כי עברו 12 יום של חקירה בהם שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, ועם זאת התנהלות המשטרה היא כאילו מדובר ביום הדיונים הראשון.

נציג המשטרה אמר בדיון כי אין ברשותו תיעוד של האירוע מתחילתו ועד סופו. עוד אמר נציג המשטרה כי מספר אבנים נלקחו מהזירה על מנת לבצע בדיקת D.N.A ולברר את זהות התוקפים.

בנוסף, הודה נציג המשטרה במהלך הדיון כי גופתו של ההרוג לא נותחה, וכי בכוונתם לבקש חוות דעת מהמכון הפתולוגי.  הדבר סותר את טענת המשטרה בדיון בשבוע שעבר, כי בהתאם להודעה שקיבלו במשטרה, והוצגה בפני בית המשפט, אכן הייתה נתיחה של הגופה.

כמו כן הודה הציג המשטרה כי בעדות של הפתולוג הפלסטיני הוא ציין שהירי בוצע ממספר מטרים ושלא נמצא קליע שקושר לנשקו האישי של אינדור.

יצוין, כי המשטרה וצה”ל עצרו לחקירה הלילה שני פלסטינים, בהם קטין, בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ויידוי אבנים באירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות