שליח חב”ד בקנטקי קיבל מכתבי איומים: תושב בן 58 נלכד והואשם

תושב לקסינגטון שבקנטקי נעצר בידי המשטרה והואשם - לאחר ששיגר מכתב איומים אל שליח חב"ד שמפעיל מרכז לסטודנטים יהודים • במדינה פועלים שלושה בתי חב"ד ובית ספר של חב"ד
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ג / 15.08.2023 12:16

משטרת העיר לקסינגטון שבמדינת קנטקי בארצות הברית עצרה את סנדיל נתן, תושב העיר, לאחר שלפי החשד שיגר איומים כי יפגע במרכז הסטודנטים של חב”ד בעיר.

המכתבים ששיגר כללו דברי נאצה בניחוח אנטישמי, לצד איומים לפגיעה בחיי אדם.

לפי הודעת המשטרה, אחד משליחי חב”ד בעיר העביר את ההודעות למשטרה.

סנדיל בן ה-58 נעצר כעבור זמן קצר ומעצרו הוארך בבית המשפט. על שחרורו התבקש לשלם 10,000 דולר ערבות.

בהמשך הוגש נגדו כתב אישום בגין מעשי טרור בדרגה שנייה. ההערכות הן, כי אם יורשע הוא צפוי לעונש מאסר.

הרב אברהם ליטווין הוא שליח חב”ד הראשי בקנטקי, כאשר כיום פועלים במדינה שלושה בתי חב”ד ובית ספר לילדים. חלק מהפעילות  מוקדשת לסטודנטים יהודים.

לפי דיווח באתר  חב”ד COL, בשנים האחרונות חוו שלוחי חב”ד בקנטקי שורה של אתגרים: מעשי ונדליזם של צעירים אנטישמים מקומיים חוללו הרס והפריעו לשגרת הפעילות. לפני כשנתיים הושחת שלט הכניסה לבית חב”ד באוניברסיטת קנטקי, המנוהל בידי הרב שלום ליטווין, ואיומים הופנו כלפי השליח.

שבועות אחרי ההשחתה, במהלך אירוע חנוכה, הגיח תוקף ברכב אל זירת ההדלקה וניסה לדרוס ולפגוע במשתתפים, תוך קריאות נאצה אנטישמיות. ברגע האחרון הוא נבלם.

“למרות כל האתגרים”, אמר השליח הרב ליטווין, בראיון שהעניק למענדי קורטס בעיתון ‘כפר חב”ד’ לפני כשנה, “רק התרחבנו בכל השנים. הצלחנו להגיע לאוניברסיטה וגם לישראלים שמתגוררים פה. יש פה שלושה בתי חב”ד, חמש משפחות של שלוחים ובית ספר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות