אבי הלוחם שמת באימון: “קשה לנו להבין שהלל לא איתנו, ילד כזה חי”

בועז אופן, אביו של רב"ט הלל נחמיה ז"ל, לרשת ב: "זו אבידה, אני לא יודע איך להמשיך הלאה" • הלוחם איבד את הכרתו והתמוטט תוך כדי זחילה: "אמרו לנו שהוא סטה מהמסלול. חיפשו אותו ומצאו אותו ללא רוח חיים"
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ג / 15.08.2023 10:19

בועז אופן, אביו של הלוחם הלל נחמיה ז”ל שנפטר אתמול במהלך אימון ביער אלעד, סיפר הבוקר (שלישי), בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב – על הכאב.

“קשה לנו להבין שהלל לא איתנו, ילד כזה חי ושמח. אמרו לנו שהוא סטה מהמסלול בלילה, גילו שהוא חסר, חיפשו אותו ומצאו אותו ללא רוח חיים. זו אבידה, אני לא יודע איך להמשיך הלאה”.

הלווייתו של הלל ז”ל תתקיים היום בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בשעה 17:00.

אופן, לוחם בהכשרת יהל”ם, איבד את הכרתו במהלך אימון זחילה והתמוטט. מפקד הצוות זיהה אותו שכוב על הרצפה והזעיק את גורמי הרפואה.

מותו נקבע לאחר מאמצי החייאה בשטח. הוא הועלה לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

במהלך סוף השבוע, עד יום ראשון, היה בצה”ל עוצר אימונים בגלל עומס חום. ביממה שקדמה לאירוע בוצעו בדיקות עומס חום, ובאזור חצות, בלילה שבין ראשון לשני, עומס החום ירד וקצין בדרגת סא”ל, מפקד בית הספר של יהל”ם, החליט לקיים את האימון.

בין השעות 4:00 ל-5:00 בבוקר, תוך כדי זחילה, הלוחם התמוטט אחרי כמה מאות מטרים, כשעליו ציוד לחימה מלא.

במהלך האימון היו לוחמים שהתלוננו על כאבי ראש כתוצאה מתנאי מזג האוויר. חלקם קיבלו טיפול רפואי ונדרשו לשתות וחלקם נדרשו למנוחה.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

בצה”ל אומרים שהדבר נעשה בהתאם להנחיות. אך מתקיים גם תחקיר פיקודי על האימון עצמו, כדי לבדוק אם הוא חרג מההנחיות או משיקול הדעת של המפקדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות