בלילה: סחרו בסמים ועשו פילאטיס. ביום: התחזו לנכות וגרפו מיליונים

בת 53 הפעילה את שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות שזייפו מסמכים רפואיים כדי לקבל הכרה כנכות, בזמן שמעקב אחריהן גילה שהן בריאות לגמרי • בפשיטה נמצאו גם רובה ואקדח אוויר • הונו את הביטוח הלאומי במשך עשר שנים וגרפו ארבעה מליון שקלים
חיים טוויל
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 14:49

אישה בת 53 הפעילה את שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות, בחשד שהונו את הביטוח הלאומי במשך עשר שנים וגרפו לכיסן ארבעה מליון שקלים מכספי ציבור.

המעצר בוצע לאחר ששוטרי מחוז צפון פתחו בחקירה סמויה בשיתוף פעולה עם אגף החקירות בביטוח הלאומי – בעקבות קבלת מידע על האישה אשר הפעילה את שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות כאשר הכריזו על נכות של 100%, תוך הצגת מצגי שווא, זיוף מסמכים ומסירת מידע כוזב – זאת בעוד הן עבדו  בתחום האסתטיקה, עשו כושר ואף סחרו בסמים.

החקירה התנהלה במשך חודשים ארוכים, תוך מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודות, שמשתייכות ל”משפחה מוכרת למשטרה”.

אתמול (ראשון) בשעות הבוקר הפכה החקירה לגלויה, ובלשי היחידה, יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי, פשטו  על בתיהן של החשודות.

על פי החשד, הנשים זייפו מסמכים רפואיים והציגו מצג שווא בוועדות רפואיות לטובת קבלת קצבאות נכות של 100%. מעקב אחריהן גילה שהן בריאות לגמרי, עושות שיעורי פילאטיס ואף סוחרות בסמים.

באחד המקרים, ניסתה האישה לקבל קצבה עבור הילד שלה ובאחת הוועדות הרפואיות בביטוח לאומי זוהתה התנהלות חשודה בינה לבין הילד.

מבדיקה מעמיקה נראה שמצבה הרפואי היה בניגוד גמור למסמכים שהציגה. בחיפוש בביתה נתפס קנאביס בכמות שאינה לצריכה עצמית ויותר מ-17 אלף שקלים במזומן.

בחיפוש שנערך אצל אחת מבנותיה נתפסו רובה ואקדח אוויר אשר הוסלקו בתוך ארון הבגדים.

בהתאם להתפתחויות החקירה בכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה, ובהמשך – כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד המעורבות.

תגובת הביטוח הלאומי: “לקיחת קצבאות שלא כדין ועל חשבון מי שבאמת זקוק להן הוא לא רק מעשה פלילי אלא גם פשע חברתי כלפי הציבור. הביטוח הלאומי ימשיך לתת שירות לאזרחי ישראל ובמקביל יפעל בכל האמצעים העומדים ברשותו לאיתור אנשים המבקשים לקבל קצבה במרמה. אנו יודעים שישנן פעמים בהם יש ביקורת כלפי קבלת ההחלטות, אך אנו מתייחסים ביראת קודש הן לכספי ציבור והן לסיוע לזקוקים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות