אכזבה בשמאל? פיץ’ משאירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי

הדירוג של ישראל נותר +A • גם תחזית הדירוג של ישראל נותרה יציבה • עם פרסום ההודעה, נרשם זינוק בבורסה • נתניהו וסמוטריץ': "מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים"
חרדים 10
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 14:07

חברת הדירוג פיץ’ הותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי, אולם הזהירה כי שינויים עתידיים עלולים לפגוע בו.

על פי הודעת החברה שפורסמה היום (שני), גם תחזית הדירוג נותרה “יציבה”.

הדירוג של ישראל כעת הוא +A.

בנוגע לשינויים הצפויים בשל הרפורמה המשפטית, ציינו בחברת הדירוג: “התכנית המקורית לשינויים במערכת המשפט רוככה, אך עדיין נותרה שנויה במחלוקת במידה רבה ועומדת בפני התנגדות אזרחית חזקה ואופוזיציה פוליטית. הכנסת כבר העבירה חקיקה שמונעת מבית המשפט העליון לבטל חקיקה על בסיס עילת ה’סבירות’. הממשלה רוצה גם לשנות את תהליך המינויים של הוועדה לבחירת שופטים, אך ציינה כי ייתכן שלא תבקש לתת עוד רוב אוטומטי לקואליציה בוועדה, וויתרה על קידום ההצעה שתאפשר לכנסת להתגבר על החלטות בית המשפט העליון נגד חקיקה”.

בפיץ’ הזהירו גם שהורדת דירוג עלולה להגיע בעקבות עלייה קבועה ביחס החוב הממשלתי לתוצר, הנגרם לדוגמה מהגדלה מתמשכת של הגירעון או צמיחה כלכלית נמוכה מהצפוי.

עם ההודעה של חברת הדירוג, נרשם זינוק במדדים המרכזיים בבורסה

נזכיר, כי בתחילת החודש הורידה החברה את דירוג האשראי של ארה”ב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיבו להחלטת חברת הדירוג פיץ’: “אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותרת התחזית על “יציבה” מוכיחים את מה שחזרנו ואמרנו כל הזמן – כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל- מרוויח”.

הם הוסיפו: “המדיניות האחראית והשמרנית שמנהלים ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳, שכוללת בין היתר תקציב עם יעד גירעון נמוך, הסכמי שכר ומדיניות שוק חופשי- מוכיחה שכלכלת ישראל מגוונת, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים – כך קובע הדו”ח.

“כשבוחנים את נתוני האמת של הכלכה הישראלית, מתקבלת תמונה הפוכה מזאת שמנסים לייצר ערב ערב בערוצי החדשות. אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכל כדי שכך יישאר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות