התושבים הופתעו: הרס בגבעת ‘אעירה שחר’ – באישור סמוטריץ’

משטרה והמנהל האזרחי פעלו הבוקר להרס מבנים במאחז אעירה שחר שבבנימין • התושבים רותחים: "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות" • פינוי במאחז בוצע באישורו של סמוטריץ': "מבנים חדשים על קרקע ערבית מוסדרת"
חיים טוויל
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 10:44

כוחות הביטחון הרסו הבוקר (שני) כמה בתים במאחז אעירה שחר שבבנימין. תושבים מהאזור ניסו לחסום את הכוחות ולעכב את הפינוי.

בין היתר, הובערו צמיגים בציר שמוביל למקום.

מדובר בפינוי הראשון הנערך באעירה שחר מאז הקמת ממשלת הימין לפני כשמונה חודשים, ואחד הגדולים שנערכו בתקופה האחרונה. ח”כ לימור סון הר מלך הגיעה לאזור במהלך ההרס.

ההרס בוצע באישור השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’, כפי שנדרש בכל פינוי שכזה, כחלק מחלוקת הסמכויות בינו לבין שר הביטחון יואב גלנט במשרד.

בסביבת השר סמוטריץ’ הבהירו:  “מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת, לא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה”.

לדבריהם, “למרבה הצער, לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות”.

ידידיה שליסל, תושב גבעת אעירה שחר, אמר בתגובה לדברים שפורסמו מצד מקורבים לשר בצלאל סמוטריץ’ על נסיונות להעתקת הבתים ולמניעת הפינוי:

“הדברים שיצאו ממקורביו של סמוטריץ’ אינם נכונים בעליל. אף אחד לא פנה אלינו לבדוק העתקה של הבתים, וטוב שכך, כי באמת לא היינו מסכימים לוותר במילימטר על אדמת ארץ ישראל. לצערנו נראה שאותם “גורמים” שמשקרים ומציגים מצג שווא כביכול הייתה הידברות איתנו, כנראה מציגים גם מצג שווא ביחס למאמציהם למען ההתיישבות היהודית.

“אנחנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל בגאון בכל המרחבים, כמו בשייח’ מוניס ובגבעת רש”י בקדומים”.

תושבי אעירה שחר תקפו את ההרס: “ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, לפגוע בהתיישבות היהודית ולהרוס בתים. הדברים חמורים הרבה יותר כשכל זה מגיע שבוע אחרי עלילות דם כנגד מתיישבים גיבורים שהגנו על עצמם. אחרי שנחשפו השקרים של דובר צה”ל שאימץ במהלך השבת את הגירסא השיקרית של הערבים לגבי אירועי בורקה, עכשיו מגיע תור הנקמה.

“אחרי שמתברר מרגע לרגע בבתי המשפט איך תיק הרצח שמנסים לתפור למתיישבים פשוט מתפורר, החליטו לפנות לנקמה דרך הרס ההתיישבות. בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ’ ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ’ בוחר להילחם בהתיישבות”.

רב היישוב כוכב השחר, הרב אוהד קרקובר הגיע לגבעת ‘אעירה שחר’ –  ויצא בחריפות נגד ההריסה.

“בוקר קשה מאוד לעם ישראל. הרסו פה בתים של כמה משפחות, ולמה? יש פה אדמות טרשים ריקות שאנשים חלוצים באו ובמסירות גדולה ובאהבה ובעדינות ובאצילות יישבו את ארץ ישראל. למה הורסים את זה? בשביל שיבואו לפה ערבים?”, תהה הרב קרקובר.

לדבריו, “צריך להתקומם ולמחות על העוול הסתמי של הרס לשם הרס. עם ישראל חזק, אנחנו נתגבר ונבנה. אנחנו מכים שורשים, חבל על כל ההריסות האלה אבל עם ישראל ינצח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות