נתניהו לחרדים: ותרו על ההתגברות בחוק הגיוס • גולדקנופף: לא יקרה

ראש הממשלה ביקש מראשי המפלגות החרדיות לרכך את חוק הגיוס ולבטל הדרישה לחוקק פסקת התגברות, אך חלקם הביעו התנגדות נחרצת לוויתורים • סביבת גולדקנופף: למרות הלחץ לא נוותר על חוק הגיוס, כולל פסקת התגברות
חרדים 10
כ"ז אב התשפ"ג / 13.08.2023 21:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש היום (ראשון) מראשי הסיעות החרדיות לוותר על פסקת ההתגברות בחוק הגיוס.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’,  ראש הממשלה שוחח עם שלושת ראשי המפלגות החרדיות בנושא, אך חלקם הביעו התנגדות נחרצת.

מטעם הליכוד נמסר: בניגוד לכתבות המתפרסמות, ראש הממשלה נתניהו לא נפגש עם ראשי המפלגות החרדיות ולא שוחח איתם היום. הידיעה על פגישה בנושא חוק הגיוס, פשוט לא נכונה.

לפי דיווח של דפנה ליאל מחדשות 12, נתניהו הבהיר היום לדרעי, לוין וגולדקנופף שמשבר הכשירות בצבא מושפע גם מסוגיית הגיוס, ולכן הוא מצפה לריכוך של חוק הגיוס וניסיון לגבש סביבו הסכמה רחבה ככל הניתן.

בסביבת השר גולדקנופף הגיבו בזעם והבהירו שלא יוותרו על חוק הגיוס ופסקת התגברות לצידו שתגן עליו מפני התערבות שיפוטית.

השר גולדקנופף הבהיר: “לפני המשך החקיקה חובה שתעבור פסקת התגברות על גיוס חרדים. שום פתרון אחר לא יעבור ושום דבר לא יקרה לפני כן”.

בקואליציה מוטרדים מכך שעם סיום פגרת הכנסת יצטרכו לקדם את חוק הגיוס, כשברור להם שההפגנות יהיו גם על חוק זה, לכן הם מכירים בכך שהרפורמה תיאלץ להיות מוקפאת בזמן קידום החוק, כי לא יהיה ניתן לקדם אותה במקביל.

לפי ‘כאן חדשות’, נבחנת אפשרות להשתמש במתווה שיצר יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ כשהיה בממשלה עם נתניהו והמפלגות החרדיות, מתוך רצון לצרף אותו לשולחן המשא ומתן על החוק.

בכיר בליכוד אמר שהקואליציה תקדם את חוק הגיוס מכיוון שאם לא תעשה כן, ח”כ בני גנץ יהיה מוכן להציע למפלגות החרדיות מתווה חוק דומה, ואף מקל יותר כדי שיחברו אליו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות