הרב מנדל זירקינד מהוואי: “עיירה שלמה באי הקטן שלנו פשוט נעלמה

הרב מענדל צירקינד, חסיד חב"ד, בעלים של חווה כשרה באי מאווי, בראיון לתוכנית 'העולם היום' ב'כאן חדשות': "רק ברביעי בבוקר הבנו את עומק הקטסטרופה. כמעט לא ראינו כבאיות"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 20:20

כבר 93 בני אדם נספו, יותר מאלף עדיין נעדרים ומאות מבנים נהרסו בעיירה ליאנה בהוואי: היום (ראשון) התראיין בתוכנית ‘העולם היום’ ב’כאן חדשות’ הרב מנדל זירקינד, חסיד חב”ד, בעלים של חווה כשרה באי מאווי, שסייע לנפגעי השריפה וטען ש”ייתכן שהיה כאן מחדל”.

“ביום שלישי בבוקר התחלנו לקבל הודעות ששאלו אותנו אם יש לנו חשמל, אינטרנט וחיבור לסלולרי”, סיפר הרב בריאיון. “ואז התחלנו לשמוע שיש כמה שריפות בצד המערבי, וזה לא היה משהו חדש. תמיד יש שם כמה שריפות, תמיד מגיעים ומכבים אותם וממשיכים הלאה.

“הפעם הראשונה שהבנו שמשהו רציני ממש קרה, כאשר בערך ב-19:30 בערב ביום שלישי אשתי קיבלה הודעה ממשפחה ישראלית שגרה שם, שאמרה לה ‘אנחנו בורחים מהשריפה ואנחנו מגיעים אליכם, אני לא יודעת אם אוכל לחזור לשם’.

“כשהם הגיעו ידענו שהכבישים היו חסומים. ביום שלישי בלילה ישנו אצלנו בחווה 35 איש, רובם תיירים שנתקעו שעות. רק ברביעי בבוקר התחלנו להבין את הגודל של הקטסטרופה, שעיירה שלמה באי הקטן שלנו פשוט נעלמה”.

באשר לטענות שנשמעו בתקשורת המקומית בהוואי על כך שלא הופעלה אזעקה וכי הרשויות התעלמו מדוח בנושא – אמר הרב זירקינד כי מעולם לא הבין מדוע כבלי החשמל לא נמצאים תחת האדמה.

“חוטי החשמל האלה הולכים לכיוון העיירה הזאת לאורך החוף”, הסביר. “כנראה שהיה קצר חשמלי שגרם לתחילת השריפות. כשהגעתי לשם ראיתי עשרות עמודי חשמל על הכביש, היו שם בתים שעלו באש. להפתעתי כמעט לא ראיתי שום מכוניות כיבוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות