מצב הכשירות הוצג לנתניהו: “שולל תופעה של שירות מילואים על תנאי”

בדיון, שהתקיים בקריה בת"א השתתפו, בין היתר, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר • הציגו לראש הממשלה תמונת מצב של הכשירות בצה"ל בעקבות תופעת הסרבנות של השמאל • לשכת רה"מ: "נתניהו הנחה לשמור על כשירות ומוכנות הצבא בשגרה ובחירום לכל אתגר"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 18:38

בקרייה בתל אביב הסתיים אחר הצהרים (ראשון)  דיון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון על כשירות צה”ל – על רקע הקריאות והיוזמות לסרבנות מצד השמאל בגלל קידום הרפורמה המשפטית.

לשם קיום הדיון, דחה נתניהו את החופשה אליה היה אמור לצאת, במושב רמות ברמת הגולן.

בדיון בקריה השתתפו שר הביטחון, הרמטכ”ל ואלופים בצה”ל, ביניהם מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר.

בכירי מערכת הביטחון הציגו לראש הממשלה את תמונת מצב הכשירות בצה”ל.

גורם במערכת הביטחון אמר שהפגישה נקבעה בסוף השבוע לאחר האמירה של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, “שבעיית הכשירות הולכת ומעמיקה”.

ראש הממשלה רצה בעצמו לקבל נתונים על כשירות הצבא לאור דברי מפקד חיל האויר.

לאחר הפגישה פרסם נתניהו הודעה: “ראש הממשלה נועד היום, כמו בפעמים רבות בשבועות האחרונים, עם שר הביטחון, הרמטכ”ל, בכירים במטה הכללי וראש המל”ל, לדיון בנושא מוכנות צה”ל למשימותיו”.

עוד נאמר בהודעה: “שר הביטחון, הרמטכ”ל ואלופי צה”ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה”ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה”ל בשגרה ובחירום לכל אתגר.

“ראש הממשלה הביע את הערכתו למאמצי צה”ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות