טרגדיה: שני כבאים נפלו לבור עמוק כשניסו לחלץ צעיר – אחד מהם מת

שני לוחמי אש נפלו לבור עמוק בזמן שניסו לחלץ צעיר בן 20 שנפל לתוכו ביישוב דיר אל-אסד שבגליל המערבי • לוחם האש ענאן אסאד, תושב הכפר הדרוזי בית ג'אן נהרג • גם הצעיר שנפל לבור מת • בבית החולים נאבקים על חיי לוחם האש השני, בן 33 ממעלות-תרשיחא,
חיים טוויל
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 14:54

שני לוחמי אש כבני 30 חולצו היום (ראשון) במצב אנוש מבור של כ-8 מטרים, לאחר שאיבדו את הכרתם במבצע חילוץ של שב”ח, תושב חברון בן 22, שנפל לתוכו ביישוב דיר אל-אסד שבגליל המערבי.

זמן קצר לאחר חילוצם של הכבאים, חולץ הצעיר – גם הוא במצב אנוש – ופונה תוך כדי פעולות החייאה.

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע מותו של הצעיר ושל אחד מהכבאים, עדנאן אסעד מבית ג’אן.

מהמרכז הרפואי נמסר: “במהלך הטיפול בחדר ההלם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותם של שניים מהפצועים, בן 40 מבית ג’אן וצעיר כבן 20. הפצוע השלישי, בן 33 ממעלות-תרשיחא, הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מונשם. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה רבה לחייו. מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד”ר חאלד עטאללה, מסר כי ככל הנראה הנפגעים שאפו גזים רעילים בעת ששהו בתוך הבור”.

משירותי הכבאות נמסר: “סמל עדנאן אסעד, בן 40 במותו, נשוי ואב לשלושה ילדים, כאשר הקטנה שבהם בת חודשיים בלבד. שירת כלוחם אש במערך משנת 2019. יהי זכרו ברוך. מערך הכבאות מרכין ראש לנפילת הלוחם ומשתתף בצער משפחתו”.

נציב הכבאות הורה על הקמת צוות בדיקה לנסיבות האירוע.

פרמדיק מד”א אדי זוגוט, סיפר: “מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. שני  גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של 2 הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש”.

מפקד תחנת מג’ד אל-כרום, סנ”צ יואל נוביק, סיפר על מאמצי החילוץ: “הבנו שהקשר עם הכבאים שנכנסו לבור אבד. עוד לוחמי אש ירדו ממוגנים והחל תהליך החילוץ. אנחנו מצאנו את הכבאים כשהם במצב לא פשוט בכלל ולאחר מכן מצאנו את הצעיר, שהתברר כשב”ח. אנחנו מנסים להבין מדוע הצעיר נפל, אנחנו מנסים להבין מי העסיק אותו ולמה הוא נמצא פה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “בלב שבור קיבלתי את הידיעה על פטירתו של לוחם האש סמל עדנאן אסעד מבית גא’ן ז”ל אשר בגבורה גדולה הקריב את חייו במהלך פעולה להצלת ילד שנפל לבור. ברגעים קשים אלו אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו היקרה – ומתפלל לבריאותו השלימה של לוחם האש הנוסף שנאבק כעת על חייו”.

בתוך כך, שוטרי המחוז הצפוני עצרו חשוד במסגרת חקירת נסיבות מותם של צעיר תושב השטחים ולוחם אש בישוב דיר אל אסד.

עם סיום שלב החילוץ נפתחה חקירה לבירור נסיבות כניסתו של הצעיר, תושב חברון, לישראל וכן נסיבות כניסתו לבור – וזמן קצר לאחר מכן נעצר תושב דיר אל אסד, בן 28, בחשד כי העסיק את תושב השטחים.

חקירת כניסתו לבור של השב”ח עדיין מתנהלת וטרם ברורה בשלב זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות