תעשו פרצוף מופתע: בג”ץ דחה את העתירה לפסול את הנשיאה חיות

נשיאת בית המשפט העליון תדון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות - זאת למרות עתירה של ארגון לביא, שביקשה לפסול אותה בשל התבטאויות שלה נגד צמצום עילת הסבירות • הסיבה לדחייה: "העותרת איננה בעלת הדין" • ארגון לביא: "דחייה בנימוק טכני אינה מוסיפה כבוד לעליון"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 14:31

בג״צ דחה היום (ראשון) את עתירת ארגון לביא לפסילת השופטת אסתר חיות, מלדון בהרכב הדן בעילת הסבירות.

בהחלטה נכתב כי הסיבה לדחיית העתירה היא שארגון לביא, שהגיש את העתירה – לא צד בדיון. “העותרת איננה בעלת הדין”, נכתב.

כפי שדווח בחרדים 10, בשבוע שעבר עתר הארגון נגד השתתפותה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדיון על העתירות – לאחר שזו הביעה את דעתה באופן פומבי נגד החקיקה על צמצום עילת הסבירות.

העתירה הוגשה נגד הרשות השופטת, נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, נציב תלונות הציבור על השופטים ובית משפט העליון.

מארגון לביא נמסר על דחיית העתירה: “מניעותה של נשיאת העליון מלשבת בראש ההרכב שידון בעתירות כנגד עילת הסבירות בוהקת וברורה, דחיית העתירה בנימוק טכני אינה מוסיפה כבוד לבית המשפט העליון”.

בעתירה טען ארגון לביא: “בחודש ינואר האחרון, בכנס העמותה למשפט ציבורי, נשאה חיות נאום הכולל ביקורת נוקבת על ביטול עילת הסבירות וכינתה אותה “מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, תכנית ריסוק מערכת המשפט”.

בעתירה נטען בין היתר: “מתוך חשש למשוא פנים ופגיעה במערכת הצדק, על הנשיאה לפסול את עצמה מהשתתפות בכל דיון הקשור לנושא, על מנת לא לפגוע בלגיטימיות של כל החלטה שיפוטית שתתקבל.

“כל שופט אחר שהיה מביע עמדות נחרצות ופומביות בנושא כזה או אחר היה נפסל מישיבה בדין באותו הנושא, אי אפשר לקבל סטנדרטים כפולים וניגודי עניינים מובהקים כל כך רק משום שמדובר בנשיאת העליון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות