“זה לגברים בלבד”: נהג סירב לעלות צעירה לאוטובוס באשדוד

הילה פלג, תושבת אשדוד, רצתה לעלות על אוטובוס ציבורי של 'אלקטרה אפיקים', אך הנהג סירב: "אמר לי שאם אני אעלה 'יעשו לי את המוות'" • אלקטרה אפיקים: "רואים בחומרה" • צפי, בת 88, שאלה נהג של 'דן' אם הוא מגיע ליעד, אבל הוא התעלם ממנה כי הוא "לא מדבר עם נשים"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 13:55

אפליה נגד נשים בתחבורה ציבורית? הילה פלג, תושבת אשדוד, רצתה לעלות על אוטובוס ציבורי בקו 86  של חברת ‘אלקטרה אפיקים’ בעיר, אך הנהג אמר לה שהיא לא יכולה לעלות לאוטובוס, כי מדובר ב”קו של גברים בלבד”.

הילה תהתה היום (ראשון),  בשיחה עם קרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב: “איך לא מעלים אותי לתחבורה ציבורית? אני הציבור. הנהג אמר שאם אעלה ‘יעשו לי את המוות’, אז עליתי על קו אחר”.

הילה הוסיפה כי זה הקו היחיד שמגיע ליעד שלה, ובגלל שנאלצה לעלות על קו אחר, היא הייתה צריכה ללכת במשך 20 דקות – ולכן איחרה.

“כעסתי, קרו לי פעמיים השבוע סיטואציות לא נעימות שקשורות לאוטובוסים”, אמרנ. “מסתבר שזה דבר ידוע באשדוד, קו לגברים או נשים, תלוי ביום. מבחינה חוקית זה ציבורי לכולם. אין דבר כזה הפרדה”.

האזינו לריאיון המלא:

מאלקטרה אפיקים נמסר בתגובה לרשת ב: “מדובר בקו שירות לכלל הציבור, ועל כן אנחנו רואים זאת בחומרה רבה ומגנים את אמירת הנהג בכל תוקף. הנהגים עוברים תדרוכים בנושא כדרך קבע, שבהם אנו מתדרכים להימנע מחיכוך כלשהו עם הנוסעים. עם קבלת הסרטון הושעה הנהג מעבודתו עד בירור הנושא בימים הקרובים”.

באירוע נוסף שגם התרחש השבוע, צפי ארז, בת 88 מגבעתיים, עלתה עם בעלה על קו אוטובוס של חברת ‘דן’ כדי להגיע לקופת חולים ברמת גן. כששאלה את הנהג אם עלתה על הקו הנכון הוא התעלם ממנה.

בריאיון לרשת ב  סיפרה שהנהג “עשה ממני אוויר – כאילו אני לא קיימת”.

לאחר מספר פניות, בעלה של צפי שאל את הנהג למה הוא לא עונה – והנהג השיב: “אני לא מדבר עם נשים”.

צפי סיפרה לקרן נויבך: “נפגעתי בצורה בלתי רגילה. אני ניצולת שואה, מספיק סבלתי בחצי עולם. באתי למדינת ישראל ופתאום אני באיראן, מחר יגידו לי לכסות את הפנים שלי”.

מחברת דן נמסר: “אנו מתנצלים בפני בני הזוג על האירוע. מיד עם פרסום הפוסט נערך בירור ראשוני עם הנהג. התנהגות מסוג זה אינה מקובלת ומנוגדת לתפיסת השירות לציבור הנוסעים הנהוגה מאז ומתמיד. לאחר שיחה שנערכה עם בני הזוג, הנהג זומן להמשך בירור משמעתי, ויוסקו מסקנות כבר בימים הקרובים.

“החברה תחדד ביתר שאת את אמנת השירות שלה לכיבוד כל נוסע ואדם באשר הוא”.

צפי ארז הגיבה להודעה חברת “דן”, וטענה כי הם לא פנו אליה או לבעלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות