השר גלנט בשיחה עם מתגייסים: אין למחאה השפעה על הגיוס, אני שמח

שר הביטחון שוחח עם מתגייסים חדשים בבקו"ם - והתייחס למצב בצה"ל מול המשך תהליך החקיקה המשפטית: "כולם עוסקים במה שנקרא 'החיכוך החברתי' בארץ. ולדבר הזה, מכל הנתונים שאני רואה, אין לו שום השפעה"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 12:03

שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע היום (ראשון) לביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, ושוחח עם המתגייסים החדשים לחטיבות ‘כפיר’ ו’נח״ל’.

השר גלנט סייר בין התחנות השונות בשרשרת החיול, חילק לחיילים החדשים את הציוד הצבאי –  והתייחס למצב בצה”ל אל מול הסרבנות של השמאל והמחאה.

שר הביטחון קיבל סקירה על נתוני מחזור הגיוס הנוכחי, ושיבח את הקצינים באכ״א בראשות מפקד ‘מיטב’ אלוף-משנה אלון מצליח, על שימור אחוז הגיוס הגבוה לשירות משמעותי ביחידות קרביות, ושיפור התנאים בהליך המיון והחיול.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

“צה”ל זה הדבר הכי חשוב למדינת ישראל מלבד המדינה עצמה, ללא צה”ל אין לנו קיום”, אמר גלנט, “בזכות צה”ל מדינת ישראל קיימת. מה שאתם עושים, כל האנשים האלה שירתו בצבא וכל דור לוקח את המשימה הזאת. עכשיו יש הרבה דברים במדינה כמו כלכלה, לימוד תורה, השירות בצבא ההגנה לישראל הוא הערך העליון ביותר ומעל הכל “.

גלנט התייחס למצב הכשירות בצבא: “אני לא מתעלם מהבעיה. אני עוסק כל יום להשיג פתרון לבעיית הכשירות והלכידות ולא מתעלם ממנה. לעולם לא אתן את ידי לשום פגיעה בצה״ל, משום צד. צה״ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל והמשך המסורת בשירות הוא תנאי הכרחי בקיומנו, זה בנפשנו”.

על השפעת המחאה בקרב המתגייסים אמר: “צה״ל הוא המקום המאחד אותנו ובינינו. כולם עוסקים במה שנקרא ‘החיכוך החברתי’ בארץ. ולדבר הזה, מכל הנתונים שאני רואה, אין לו שום השפעה על תהליך הגיוס ואני שמח על זה. כשזה מגיע למשימה האמיתית, כולם מבינים את הערך בגיוס”.

לדבריו, “יהיו לכם מפקדים – קודם כל, תמיד תהיו במצב שמה שהם אומרים לכם אתם עושים. ודבר שני, תדווחו תמיד דיווח אמת. אמינות ויושר זה לפני כל דבר אחר.

״מוטלת עליכם אחריות שאין למעלה ממנה. חוסן הוא לא רק הכושר הפרטי, אלא גם החוסן הלאומי, שקשור בנכונות של האנשים להתגייס, לפעול יחד ולהתנדב פעם אחר פעם. זה תהליך מפתח לחוסן הלאומי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות