עמירם לוין: ביו”ש יש אפרטהייד מוחלט, בדיוק כמו שקרה בגרמניה

אלוף פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד לשעבר תקף את ההתיישבות: "תסתובב בחברון ותראה רחובות שערבים לא יכולים להסתובב שם, בדיוק כמו מה שקרה בגרמניה" • ח"כ דנון: " מי שמשווה אותנו למשטר הנאצי, צריך להיבדק" • הישוב היהודי: "הפוך, 97% מחברון אסורה לכניסת יהודים"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ג / 13.08.2023 10:26

אלוף פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד לשעבר עמירם לוין, תקף הבוקר (ראשון), בראיון ברשת ב’, את התנהלות הממשלה, הרפורמה המשפטית – והשתלח בהתיישבות היהודית.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

“בממשלה יש ח”כים שבאו מיו”ש ולא יודעים מה זו דמוקרטיה. 57 שנים של אפרטהייד מוחלט”, טען לוין.

לדבריו, “צה”ל עומד מהצד ומתחיל להיות שותף בפשעי מלחמה בתהליכים עמוקים המזכירים תהליכים שקרו בגרמניה הנאצית. תסתובב בחברון ותראה רחובות שערבים לא יכולים להסתובב שם, בדיוק כמו מה שקרה בגרמניה.  זה כואב ולא נעים אבל זו המציאות. עדיף להתמודד איתה קשה ככל שתהיה מאשר להתעלם ממנה”.

לוין בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואמר: “נתניהו חוטא בהיבריס. הוא נמצא יותר מדי זמן בשלטון, מסואב, ומוקף אומרי הן. הוא מינה לתפקידי מפתח עבריינים כמו בן גביר שצריך לשבת תחת סורג ובריח. ניצלו את חולשתו קבוצה משיחית, עבריינים, נוער גבעות שאינם יודעים מה זאת דמוקרטיה”.

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד, חבר ועדת חוץ ובטחון, אמר בתגובה: “עצוב מאד שאנשים, שעשו דברים טובים למדינה, הפכו למזהי תהליכים. כנראה שבערוב ימיהם דעתם משתבשת קצת. מי שמשווה אותנו לגרמניה או למשטר הנאצי, צריך להיבדק”.

דנון הוסיף: “עצוב שהם לוקחים את הדברים למקומות קיצוניים, מסוכנים ולא נכונים. הם מנסים להעביר את המרמור שלהם לאחרים, בלי הצלחה”.

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרו בתגובה לדברי האלוף במיל’ לוין: “עמירם לוין יודע היטב שבן גביר לא גוייס לצבא בשל לחץ פוליטי של אנשי שמאל. שיקרא עבריין לחברו אהוד אולמרט שישב בכלא. את השר בן גביר האשימו כשהיה נער בחלוקת סטיקרים והפגנות – מה שהיום היה מחשיב אותו כגיבור”.

סא”ל במיל’ אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע חברון, הגיב: “דבריו של האלוף במיל עמירם לוין הבוקר ברשת ב הם בדיוק הפוכים מהמציאות, 97 אחוזים מהעיר חברון אסורה לכניסת יהודים, אנו חיים במקום שבו חיו יהודים אלפי שנים והמגורים שלהם הופסקו במאורעות תרפ”ט שכללו רציחות יהודים בסיטונות. אני ממליץ למר לוין להגיע אלינו ולחוות את עיר האבות ברגליו ולהכיר את השורשים וההיסטוריה של קרית ארבע-חברון ששייכת לכל העם היהודי כולו, ללא קשר לדעות של שמאל או ימין”.

נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, הגיב: “נכון. כמו בגרמניה הנאצית, השטח הכבוש בידי הרשות הפלסטינאית הוא ‘יודנריין’. 97 אחוז מהעיר חברון הם ‘יודנריין'”.

בריאיון בשבוע שעבר תקף לוין את ראש הממשלה נתניהו טען: “אין לי שום שנאה לביבי, אני נגד פגיעה במשפחה שלו. אני חושב שהוא יותר מדי זמן בשלטון. אני דואג לו, היו לו הצלחות מרשימות, הוא יעזוב את תפקידו כמו כלב מוכה. הוא ייזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. נתניהו לא יכול לסיים כאחד כמנהיגים הגדולים אם מדינת ישראל תהיה רקובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות