לפיד פועל נגד הסכם עם סעודיה • הליכוד: מוסר מאגרי הגז יטיף לנו?

לפיד נפגש עם משלחת חברי קונגרס דמוקרטים שנמצאת בישראל ואמר להם כי ההסכם מסכן את ביטחון ישראל והאזור • הליכוד: "נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות"
יוני גרין
כ"ד אב התשפ"ג / 10.08.2023 21:04

הדיווחים על הסכם מתגבש עם סעודיה כבר מציפים מחלוקת ראשונה: ראש האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד החל לפעול נגד הסכם שלום עם סעודיה.

על פי דיווח בחדשות 13, לפיד נפגש היום (חמישי) עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטים השוהה בישראל, ואמר להם כי ההסכם מסכן את ביטחון ישראל והאזור.

“אני אתנגד לכל הסכם הכולל העשרת אורניום בסעודיה. ההסכם כפי שהוא כרגע מסכן את ביטחון ישראל והאזור. אסור לתת לסעודיה את כל מעגל העשרת האורניום”, אמר לפיד לחברי המשלחת.

מהליכוד נמסר בתגובה: “ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל – וכך ימשיך לעשות.

“מוטב שלפיד, שמסר לחיזבאללה מאגרי גז ישראליים בחינם, לא יטיף לראש הממשלה נתניהו שימשיך לשמור על הביטחון והאינטרסים החיוניים של ישראל בכל הסדר שלום”.

על פי פרטי ההסכם שפורסמו בארצות הברית, סעודיה דורשת לפתח גרעין אזרחי – מה שמדאיג מאוד את מערכת הביטחון.

את עמדתו הביע לפיד בפני חברי הקונגרס, אחרי שנפגש ושוחח עם גורמי ביטחון שונים – בעיקר כאלה שכיהנו בתפקיד רשמי עד לא מזמן.

עם זאת, יודגש, כי למרות הדיווחים השונים, הדברים  עדיין לא בשלים ולכן לא ניתן לומר בשלב הזה מה תכלול עסקה בין ארה”ב לסעודיה גם בהיבט הגרעיני.

מבחינת הסעודים, העשרת אורניום זה לא דבר שהם מתכוונים לוותר עליו, וזה תנאי הכרחי לכל הסכם.

לפי חדשות 13, הבית הלבן קיווה שישראל תסייע לו, גם מצד האופוזיציה, עם אמירה כללית שצעד שכזה לא יסכן את ביטחונה של ישראל, מה שעשוי לאפשר למספיק דמוקרטים ומספיק רפובליקנים לתמוך בהסכם נרחב כזה בסנאט.

הסכם שכזה עשוי לדרוש רוב של שני שלישים בסנאט, ולכן לא מספיקים רק הדמוקרטים או הרפובליקנים – אלא יש צורך בשני המחנות.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: “ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל – וכך ימשיך לעשות. מוטב שלפיד, שמסר לחיזבאללה מאגרי גז ישראליים בחינם, לא יטיף לראש הממשלה נתניהו שימשיך לשמור על הביטחון והאינטרסים החיוניים של ישראל בכל הסדר שלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות