איזה מביך: שופטת העליון שוב זרקה את הפרקליטות מכל המדרגות

בית המשפט העליון דוחה את הבקשה של הפרקליטות לערער על שחרורו של אלישע ירד • פרקליטיו: "אנחנו שמחים שבית המשפט העליון החליט לשים סוף לפרטץ' שעשו בפרקליטות, השב"כ ובמשטרה"
חיים טוויל
כ"ג אב התשפ"ג / 10.08.2023 19:17

שופטת בית המשפט העליון רות רונן דחתה אחר הצהריים (חמישי) את בקשת הערר של הפרקליטות וקבעה כי פעיל הימין אלישע ירד לא יחזור למעצר.

בבקשה דחופה שהגישה הבוקר התביעה נטען, כי ירד “מסכן את שלום הציבור”.

השופטת רונן כתבה בהחלטה לדחות את בקשת הערר: “החומר הראייתי הנוסף אשר לגישת המדינה יש בו כדי להצדיק את הותרתו של המשיב במעצר מאחורי סורג ובריח, נבחן הן על ידי בית משפט השלום והן על ידי בית המשפט המחוזי. שניהם הגיעו למסקנה כי אין בחומר זה כדי לשנות מן המסקנה לפיה התשתית הראייתית הקיימת נגד המשיב אינה עומדת ברף המינימלי הדרוש לצורך הארכת מעצרו”.

לדבריה, “לא כל אימת שהמדינה מבקשת לעכב את ביצוע השחרור, חייב בית המשפט להיעתר לבקשה, ועשויים להיות מקרים בהם קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים את דחייתה”.

היא ציינה: “אף אם ניתן היה להגיע לתוצאה אחרת, לא מצאתי כי יש בנימוק זה כדי להצדיק מתן רשות ערר זאת בעיקר בשים לב לכך שהמשיב כבר השתחרר אתמול למעצר בית, כך שממילא לא ניתן עוד להשיב את הגלגל לאחור”.

עו”ד אביחי חג’בי, סנגורו של אלישע ירד מטעם חננו אמר בתגובה: “בית המשפט העליון דחה על הסף את בקשת פרקליטות המדינה. הגיעה העת שהיחידה החוקרת תתמקד במעצרם של התוקפים הפלסטינים ותדאג שאלו יימצאו במאסר שנים רבות”.

עורכי נתי רום ועדי קידר מחוננו הוסיפו: “אנחנו שמחים שבית המשפט העליון החליט לשים סוף לפרטץ’ שעשו בפרקליטות, השב”כ ובמשטרה שדנו בערכאות השונות בעניינו של ירד. אנו מקווים שכעת הם יהיו עסוקים בחקר האמת ובמציאת אותם מתפרעים שעשו לינץ’ במרשיי, ולא בלמצוא ראיות שבית המשפט דוחה אותן פעם אחר פעם כי אין שום קשר בינם לבין האישום.

“יש לציין כי ארבעת העצורים היחידים הפלסטינאים שוחררו היום ולא הוגש עליהם אפילו לא ערער אחד למחוזי, מה שמצביע על מדיניות של איפה ואיפה”.

ירד שוחרר אתמול למעצר בית לאחר שבית המשפט המחוזי החליט להשאיר על כנה את החלטת בית משפט השלום. הערעור נגד החשוד השני, יחיאל אינדור התקבל, ומעצרו הוארך עד יום שישי על מנת לאפשר את מיצוי החקירה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות