שונאים פה את החרדים: היועמ”שית פוסלת רחצה נפרדת במעיינות טבע

גלי בהרב מיארה נפגשה עם השרה עידית סילמן והבהירה שלא ניתן לקיים פיילוט להפרדה במעיינות הטבע, בלא חקיקה מתאימה • היועמ"שית אמרה: עצם האפשרות לרחצה נפרדת היא פגיעה בשיוויון • בסביבת השרה תקפו: "החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בציבור החרדי והערבי"
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"ג / 10.08.2023 15:38

שונאים פה חרדים: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נפגשה היום (חמישי) עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן כדי לדון על הפיילוט להפרדה מגדרית במעיינות הטבע.

לפי דיווח של אמיר אטינגר ב’ישראל היום’, במהלך הפגישה היועמ”שית אמרה, כי לא ניתן לקיים את הפיילוט בטענה שאין לרשות הטבע והגנים סמכות לאפשר רחצה נפרדת, וכי אם רוצים לאשר זאת, יש להעביר חוק שמסמיך את רשות הטבע והגנים לקיים הפרדה מגדרית.

בהרב מיארה הוסיפה, כי עצם האפשרות לרחצה נפרדת היא פגיעה בשיוויון, זאת למרות העובדה שהפיילוט שהובילה סילמן תוכנן להתקיים מעבר לשעות הפעילות הקבועות, כדי לא לפגוע בשעות הרחצה הרגילות של הציבור הכללי.

לפי ‘ישראל היום’, לאחר השיחה גורמים בסביבת השרה סילמן תקפו את היועמ”שית: “החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי, מבחינת הייעוץ המשפטי לממשלה אין מקום אמיתי להסכמות חברתיות חוצות מגזרים מדודות ומכילות, המיישמות את רצון הציבור על כל גווניו”.

יצוין, כי ברשות הטבע והגנים טרם קיבלו תשובה רשמית וסופית ממשרד המשפטים, וזאת לאחר פנייתם בנושא ודיון שנערך עימם ביום ראשון האחרון, אך דבריה של היועמ”שית בפגישה מעידים כי היא לא תאשר את הפיילוט ללא סמכות בחוק.

מהיעוץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “לאחר שנבחנה האפשרות שמקדמת השרה להגנת הסביבה לקיים רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות הטבע, בתקופת הקיץ, הובהר כי נדרשת לכך הסמכה בחקיקה. במצב החוקי כיום, רשות הטבע והגנים הלאומיים אינה מוסמכת להגביל כניסה לאתריה על בסיס מגדרי ונדרשת חקיקה מסמיכה ומפורשת. המתווה שהוצג מצומצם בהיקפו, וניתן לשקול אישורו כשלב ראשון, לקראת הסדרה חוקית אולם הוא אינו יכול להוות תחליף לחקיקה.

“היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי ככל שהשרה מעוניינת לקדם חקיקה בנושא, משרד המשפטים עומד לרשותה. בסופו של דבר, סוכם כי השרה תעדכן כיצד היא מבקשת להתקדם.”

בכך, למעשה, בהרב מיארה מאמצת את חוות הדעת של דינה זילבר, אשר פסלה בעבר את הפיילוט הקודם שניסו להשיק ברשות הטבע והגנים לרחצה נפרדת בשנת 2020. אז הפיילוט היה אמור להתקיים על חשבון שעות הפעילות של הרגילות של האתר.

כעת נראה שהחלטת היועמ”שית תוביל לכך שהמפלגות החרדיות יקדמו את ההפרדה באמצעות חקיקה.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “החלטת היועמ”ש מוכיחה שוב ושוב. במשרד המשפטים זכויות אדם שייכות רק לציבור החילוני ומפגיני קפלן וכן מחבלים ובני משפחותיהם. הציבור הדתי והחרדי ונפגעי הטרור לא יקבל כל סעד משפטי שם.

“הדבר מצער ומקומם ומוכיח שוב כמה חייבים רפורמה משפטית שתדאג באמת לזכויות אדם של כלל אזרחי ישראל”.

מוריה ליטווק, מנכ”לית ארגון ‘יהודית’ אמרה: “גלי בהרב מיארה פוגעת בזכויות נשים באופן בוטה. האופן בו היועמ”שית מפלה לרעה נשים, בניגוד גמור לעמדתה של השרה סילמן ובהסכמת רשות הטבע והגנים, מלמדת על ההכרח ברפורמה משפטית שתדאג לקידום נשים במרחב הציבורי, באופן מכבד וראוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות