חיות הודיעה ללוין: השופט השמרן מונה לחבר בועדה לבחירת שופטים

השופט נועם סולברג מונה לחבר בוועדה לבחירת שופטים במקום המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, שסיים שלוש שנות כהונה • דיווח: לוין הציג הצעת פשרה לחיות
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 16:44

חבר שופטי בית המשפט העליון בחר היום (רביעי) בשופט נעם סולברג, שנחשב לשמרן, לכהן כחבר הוועדה לבחירת שופטים. סולברג יחליף בתפקיד את המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, שסיים את חברותו בוועדה אחרי שלוש שנים. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה לשר המשפטים יריב לוין על הבחירה בסולברג במכתב רשמי שנשלח מטעמה.

סולברג יהיה חבר בוועדה עם השופט יצחק עמית ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות עד פרישתה, אך בינתיים, הוועדה כלל לא מתכנסת.

במקביל, טובה צימוקי מפרסמת בידיעות אחרונות על הצעה חדשה שהגיש שר המשפטים יריב לוין לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בניסיון להגיע להבנות ולמנוע משבר בין הרשויות, ברקע השינויים המשפטיים.

על פי ההצעה, שני שופטים שמרנים שמוסכמים על שניהם ייבחרו לעליון במקום הנשיאה חיות והשופטת ענת ברון הפורשת לגמלאות במהלך חודש אוקטובר. כמו כן, במקום חיות – שנבחרה על פי שיטת הסניוריטי – ייבחר כנשיא שופט ותיק, אך לא על פי הוותק שלו בעליון. בין השמות האפשריים שעלו נמצאים נועם סולברג, יוסף אלרון ואולי אף יצחק עמית.

עוד במסגרת ניסיון הפשרה, יוצע כי החוק שבו תומך לוין לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כמו גם שינוי דרכי פעולתה, יושלם וייכנס לתוקף רק החל מהכנסת הבאה – ובינתיים ייבחרו שופטי כל הערכאות האחרות על פי החלטת הוועדה שהרכבה כמעט הושלם.

לפי הדיווח, על פניו נראה שהנשיאה חיות לא תסכים להצעה. עם זאת, לנוכח הדאגה שהיא מביעה מהמשבר הקיומי שבו מצויה מערכת המשפט, גורמים המעורים בפרטים סבורים כי ייתכן שהנשיאה היוצאת תוכל להסכים לפשרה כלשהי, מתוך ניהול סיכונים מחושב.

ברשות השופטת אמרו בתגובה לידיעות אחרונות כי “מדובר בלא יותר מספין תקשורתי. בניגוד לפרסומים אין בפני נשיאת בית המשפט העליון כל הצעה בענין הוועדה לבחירת שופטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות