“גזענות”; “הסתה לטרור”: יום של עימותים בין בן גביר לאחמד טיבי

בן גביר סירב לבקשת טיבי להיפגש עם הפלסטינים שנעצרו בבורקה, בניגוד לאישור שהעניק לחברי כנסת מימין לפגוש את העצורים היהודים • בהמשך, העביר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה להסיר את חסינותו של טיבי
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 15:09

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב לבקשת חבר הכנסת אחמד טיבי להיפגש עם העצורים הפלסטינים מהתקרית סמוך לכפר בורקה. במכתב ששלח היום (רביעי) השר לחבר הכנסת נכתב כי “לאחר בחינה עם ממונה החקירה בימ”ר ש”י, אין אישור למפגש שלך עם העצורים הפלסטינים מהתקרית”.

החלטתו של בן גביר הגיעה אחרי שדווקא אישר לחברי כנסת מהקואליציה, צבי סוכות וטלי גוטליב, לבקר את העצור היהודי בפרשה – יחיאל אינדור – שנפצע קשה ומאושפז בבית חולים בעודו עצור.

חבר הכנסת טיבי פנה למפכ”ל שבתאי בבקשה לאישור המפגש, לאחר שהשר בן גביר אמר כי לא הוא אישר את ביקורם של חברי הכנסת צבי סוכות וטלי גוטליב את יחיאל אינדור, שנחשד בהרג הפלסטיני באותה תקרית בסוף השבוע.

במכתב התשובה לפנייתו של ח”כ טיבי, בן גביר כתב כי “כל פנייה של חברי כנסת ושרים למפכ”ל המשטרה צריכה להיעשות דרך לשכתי, בהתאם לנהלי המשרד לביטחון לאומי”, וכאמור, בקשתו נדחתה.

ח”כ טיבי מתח ביקורת חריפה על החלטתו של בן גביר, ועקץ גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו: “לא משנה בכמה תחנות מקומיות באמריקה ביבי יתראיין. אתם באמת חושבים שאנשים בעולם ימשיכו לקנות עוד הרבה זמן את הסיפור שישראל היא דמוקרטיה?”.

עוד הוסיף הח”כ הערבי ותקף בחריפות כי “נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת: יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא. זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ”ל שכנוע בידי שר גזען”.

בהמשך התפרסם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בבקשה שתסיר את חסינותו של ח”כ אחמד טיבי ותורה על פתיחה בחקירה כנגדו בגין הסתה לטרור והמרדה.

לטענת בן גביר, הצורך בהסרת החסינות מגיע לאחר סרטון בו תועד ח”כ טיבי כאשר הוא משבח את המחבלים בג’נין וקורא למאבק במדינת ישראל ובריבונותה.

במכתבו כתב השר בן גביר: “לא ניתן לעלות על הדעת בו ח”כ, נבחר ציבור בישראל בוחר להלהיב את אותם צעירים למאבק בריבונותה וקיומה של מדינת ישראל”.

“בדבריו, ח”כ טיבי מלבה את אש השנאה נגד מדינת ישראל ונגד ‘הכובש’, תוך שיבוח המחבלים, מסית ומגרה את האוכלוסייה המקומית נגד ריבונות ישראל בארץ ישראל, וכן מעורר מדנים בין האוכלוסייה הערבית לאוכלוסייה היהודית”, הוסיף בן גביר במכתבו.

ח”כ אחמד טיבי מסר בתגובה: “אני עומד על דעתי כשאמרתי שיש לעקור את הכיבוש מהשורש, ואם לא אז טיפול שורש. אבל בן גביר רוצה לברוח מהשערורייה הגזענית שבסירוב לתת לי לבקר עצירים פלסטינים בזמן שאישר לח”כים יהודים לבקר עצור החשוד ברצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות