החשודים היהודים שוחררו; המשטרה קיבלה ממצאים מהרש”פ

השופט ציון סהראי הבהיר כי המסמך החדש שהציג השב"כ "איננו משנה את התשתית הראייתית באופן המצדיק הותרתו במעצר", ולכן שחרר אותם ממעצר, אחרי העיכוב שנוצר מפסיקת בג"ץ • המשטרה חשפה: הרשות הפלסטינית העבירה ממצאים מנתיחת גופתו של ההרוג מהירי מבורקה
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 14:33

בית משפט השלום החליט היום בצהריים (רביעי) לא להאריך את מעצרם של אלישע ירד ויחיאל אינדור וקבע כי הם ישוחררו למעצר בית. השופט ציון סהראי הבהיר כי המסמך החדש שהציג השב”כ “איננו משנה את התשתית הראייתית באופן המצדיק הותרתו במעצר”.

נציג המשטרה חשף במהלך הדיון כי הרשות הפלסטינית העבירה לידי התביעה את ממצאי נתיחת הגופה של הפלסטיני שנהרג מירי בבורקה.

לגבי אלישע ירד, הבהיר נציג המשטרה בדיון כי מייחסים לו חשד לעבירת רצח, וחשד למעורבות בהריגה. גם באשר לאינדור, שלפי החשד הוא זה שירה למוות במעטאן, נבחנת עבירת רצח או גרימת מוות ברשלנות. זאת, למרות שהוא נפצע קשה מזריקת בלוקים של הפורעים הערבים.

במהלך הדיון, עו”ד חג’בי, המייצג את אלישע ירד, אמר: “אין אפילו בדל של ראיה שאלישע ירד השתמש בנשק”. נציג המשטרה השיב: “אנחנו בודקים את כל האירוע כמכלול גם לגבי היהודים והפלסטינים. לגבי החשדות, בקצה יש הרוג פלסטיני ופצועים יהודים”. עו”ד חג’בי ענה: “למה הפלסטינים לא נחקרו בחשד לניסיון רצח כשיש פה פצוע שנשברה לו הגולגולת?” נציג המשטרה ענה: “הדברים בתיק החקירה הם לא כפי שאתה מציג. בסוף יש גופה ויש פצוע”.

בתום הדיון, החליט השופט השופט ציון סהראי שלא להאריך את מעצרו של ירד, אך הסביר: “עדיין לא ניתן לומר בשלב מוקדם זה של החקירה כי החשדות המיוחסים לו אינם קיימים. יהיה מוקדם לקבוע קביעה נחרצת שכזו, אם כי לא ניתן לשלול את טענתו של יחיאל אינדור שפעל מתוך הגנה עצמית”.

מוקדם יותר היום דווח כי בית המשפט העליון קיים הבוקר דיון בערר שהגישה הפרקליטות נגד החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את אלישע ירד למעצר בית. בסיום הדיון, הודיעה השופטת רות רונן כי אלישע ירד יישאר במעצר עד לדיון הבא, בסיומו כאמור, הם שוחררו.

באורח חריג, השופטת קיבלה את בקשת השב”כ להציג חומרים חסויים כדי לנמק את טענת הפרקליטות. בזמן הצגת החומרים החסויים, עיתונאים ועורכי דינו של ירד הוצאו מהאולם כדי לקיים דיון במעמד צד אחד עם נציגי הפרקליטות, השב”כ והשופטת בלבד.

בסיום הדיון, הודיעה השופטת רונן כי למרות החלטת המחוזי לשחרר את ירד למעצר בית – בפועל הוא נשאר במעצר עד לדיון הבא. “בית המשפט המחוזי הורה על עיכוב ביצוע עד היום בשעה 10:00. היות והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו לאור ראיות שהצטברו במהלך החקירה, המסקנה היא כי ממילא צפוי להתקיים הבוקר דיון בבית משפט השלום בו יצטרך להכריע האם יש הצדקה למעצרו של ירד לאור מכלול הנסיבות – קיומו של חשש סביר מפני שיבוש הליכי חקירה או סיכון בטחון הציבור או המדינה אם ירד ישוחרר”, נימקה רונן.

“השאלה המרכזית שיש להידרש אליה במסגרת הדיון הנוכחי נוגעת לשאלה ממוקדת וספציפית מאוד – האם הדיון בבית משפט השלום בבוקר ייערך לאחר שחרור של ירד או תוך כדי מעצרו. ממילא מדובר בהארכת מעצר מצומצמת מאוד מבחינת הטווח שלה, פרק זמן של כחצי שעה שבו יידרש ירד להגיע לדיון בבית משפט השלום. הוצג לי דיון חסוי על ידי השב”כ. לאחר שעיינתי בחומר ומאחר שמדובר בהחלטה נקודתית וממוקדת ומבלי שאחווה כל דעה באשר לשאלת המשך מעצרו של אל אלישע ירד – אני מורה כי עיכוב הביצוע של החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות