אוקראינה ממליצה לא להגיע לאומן: “אפשרות להתגרות מצד האויב הרוסי”

יועצו הבכיר של זלנסקי, מיכאל פודוליאק, אומר כי ישראלי שיגיע לאומן בראש השנה - עושה זאת על אחריותו בלבד
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 13:10

הממשל הצבאי של חבל צ’רקאסי באוקראינה, אליו שייכת העיר אומן, פרסם הודעה בנוגע לעליית חסידי ברסלב לקיבוץ הגדול של חסידי ברסלב באומן בראש השנה: ” הרשויות ממליצות לעולים לרגל להימנע מביקור באומן ב-15-17 בספטמבר, אך במקביל נוקטים בצעדים להגברת אמצעי האבטחה”.

“אנו ממליצים לעולי הרגל להימנע ככל האפשר מביקור באומן, עקב המלחמה, והפגזות מסיביות על ארצנו ואפשרות להתגרות מצד האויב הרוסי. יחד עם זאת, אנו מבינים שחלק מכם, כמו בשנה שעברה, יבחר כן להגיע. לכן, יחד עם ממשלת העיר ואגף הביטחון, אנחנו כבר פועלים לאבטח את מי שיגיע באמצעי אבטחה מוגברים”.

במקביל, יועצו הבכיר של הנשיא האוקראיני זלנסקי, מיכאל פודוליאק, אמר בריאיון מיוחד לכאן חדשות: “הגבולות יהיו פתוחים, ואנחנו נאפשר כניסת ישראלים. יהיו פרוצדורות שונות בגבולות היבשתיים של המדינה, בין היתר גם באומן. אבל חשוב להדגיש – אין לנו אפשרות להבטיח את ביטחון הבאים”.

הוא הזהיר כי “רוסיה ביצעה ירי לעבר אומן במהלך השנה ואנשים נהרגו, ואין אף ערובה שזה לא יקרה במהלך החג. רוסיה יורה אקראית באנשים ולכן זה מסוכן. כאמור נאפשר לישראלים כניסה אך מי שנכנס – לוקח את הסיכון על עצמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות