זו הסיבה שירדן מערימה קשיים על כניסת תיירים עם סממנים יהודיים?

בחודשים האחרונים נתקלו ישראלים בעלי סממנים יהודיים - חובשי כיפות, נושאי טליתות, תפילין ותשמישי קודש - בקשיים בכניסה לממלכה • גורמים שמעורבים במדיניות הירדנית הסבירו ל'כאן חדשות' את הצד של הירדים ומה המניע האמיתי
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 11:54

בחודשים האחרונים מדווחים עוד ועוד ישראלים בעלי סממנים יהודיים – חובשי כיפות, נושאי טליתות, תפילין ותשמישי קודש – על קשיים בכניסה לירדן.

גורמים שמעורים במדיניות הירדנית בסוגיה הסבירו בשיחה עם רועי קייס מ’כאן חדשות’ כי מה שעומד לנגד עיני השלטונות בממלכה הוא ביטחון התיירים הישראלים בעלי הסממנים היהודיים וחשש שיותקפו או יהיו בסכנה, בייחוד בעת מתיחות ביטחונית בין ישראל לפלסטינים.

לדברי אותם הגורמים, אם דבר כזה יקרה, אז יבואו בתלונות לירדן על כך שלא איבטחה אותם כראוי.

הגורמים דוחים בשיחה עם ‘כאן חדשות’ את הטענות על אפליה על רקע דתי או שמדובר באנטישמיות. לדבריהם, ההתנהלות של ירדן נובעת אך ורק מטעמים ביטחוניים. מי שמציית לנהלים של הצד הירדני, נכנס ללא בעיה.

עם זאת, אותם גורמים מציינים גם כי יש עלייה במספר הישראלים שנכנסים לירדן בשנה האחרונה.

הגורמים הוסיפו עוד כי ישראלים שמבקרים בירדן מקבלים ויזה על המקום במעבר הגבול, בעוד שלירדנים שרוצים לבקר בישראל לוקח כמה חודשים כדי לקבל ויזה אם בכלל.

הגורמים ניסו להציג את הצד הירדני, וסבורים כי שני הצדדים יכולים למצוא פתרון לסוגיה בהידברות בין הגורמים הרלוונטיים, בדגש על גורמי הביטחון.

יש לציין כי מדובר ביהודים שמתבקשים להשאיר את הפריטים – טליתות, תפילין ותשמישי קודש  – במעבר הגבול או שכניסתם נמנעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות