בכיר במערך הסייבר חושף: ‘את בתי החולים הרבה יותר קל לסחוט’

ניצן עמר, המשנה לראש מערך הסייבר הלאומי, מסביר את המצב הרגיש שבו נמצאים בתי החולים: "קיימים האקרים חסרי מצפון, שמנצלים שהשירות בבתי חולים מאוד חיוני, ואפשר לנצל דרישת כופר מארגון שאמור להציל חיים. מנצלים את החולשה הזו כי יש גם הרבה פרטים אישיים"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 00:54

משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך ליל שלישי על מתקפת סייבר חמורה שפגעה במרכז הרפואי מעיני הישועה – וגרמה להשבתת מערכות המחשוב המנהלתיות.

ניצן עמר, המשנה לראש מערך הסייבר הלאומי, שוחח עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM, על האירוע המטריד.

“ההתקפה גרמה להשבתת מערכות המחשוב. המכשור הרפואי לא נפגע. בית החולים עם מערך הסייבר הלאומי וצוותים של משרד הבריאות מסייעים לטפל באירוע, וכרגע האירוע נמצא בהכלה. אנחנו נמצאים בשטח והמשימה העיקרית שלנו היא להחזיר את בית החולים לכשירות. האירוע כרגע בחקירה, להחזיר ארגון ובטח בית חולים לכשירות זה עניין של שבועות”.

הוא תיאר את המצב הרגיש: “בסוף, בגלל השירותים החיוניים שהוא מספק, קיימים הרבה האקרים חסרי מצפון שמנצלים שהשירות מאוד חיוני בבתי חולים ואפשר לנצל דרישת כופר כספי מארגון שאמור להציל חיים. מנצלים את החולשה הזו כי יש גם הרבה פרטים אישיים, וארגונים כאלה הרבה יותר קל לסחוט”.

יש עקבות לאן בדיוק נושבת התקיפה?

“כרגע אנחנו מבינים שזו תקיפה כנראה עם רקע פלילי, אבל עדין אנחנו בעיצומה של החקירה. ברגע שנדע בצורה מדויקת פרטים מדויקים נצא ונפרסם את זה”.

עמר סיפר על ניסיונות הפריצה שמתרחשים בשגרה: “יש ניסיונות גם בישראל מדי יום, אנחנו חווים כמאתיים אירועים בשנה בכלל המגזרים. אבל יש ניסיונות בהרבה מגזרים וגם במגזר הבריאות מדי יום שנבלמים על ידי מערכות הגנה.

“אנחנו בתוכנית השקעה מאז אירוע ‘הלל יפה’, נעשה מאמץ גדול להעלות את החוסן בבתי החולים. אנחנו ממפים, סורקים את כל בתי החולים וארגונים חיוניים במשק. בדרך כלל זה ניצול של חולשה, שמסתכלים על הרשת מבחוץ, אנחנו מטפלים בזה. המודעות מאוד גדלה, יש שיתוף פעולה טוב, ואנחנו גם מגיעים להצלחות מדי יום בבלימת אירועים קשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות