הסכסוך של המגיש הבכיר עם מפקד גל”צ: ‘ביקש לא לתקוף את ברדוגו’

איש התקשורת ספי עובדיה תקף את מפקד גלי צה"ל דני זקן בגלל שביקש ממנו, לטענתו, שלא יבקר בתוכניתו את יעקב ברדוגו מערוץ 14 • בגלי צה"ל, האשימו מנגד: "מקרב את קיצה של התחנה"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 09.08.2023 00:03

איש התקשורת ספי עובדיה, מגיש בגלי צה”ל ופרשן פוליטי בחדשות 13,  פנה היום (שלישי) במכתב באמצעות עורכי דינו לממלא מקום מפקד גלי צה”ל דני זקן, בטענה כי הוא מתערב “מתערב באופן חמור בעבודה העיתונאית משיקולים זרים, אישיים ופסולים”.

על פי דיווח של גיל משעלי באתר Mako, ספי עובדיה, שמגיש יחד עם יניק קוזין את התוכנית היומית ‘ספי ויניר’ בתחנה הצבאית, מגולל במכתבו מה שהתרחש לפני כחודש, מאז השמיע בשידור ביקורת על יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של ערוץ 14 וגלי ישראל,  ועל שימושו הכפול במונח “סוכני כאוס” – כלפי האופוזיציה וגם כלפי הקואליציה.

לפי הדיווח ב-Mako, באייטם המדובר, הכין עובדיה ללא ידיעת עורך התכנית בגל”צ, קטע מתוך תכניתו של גיא זוהר ‘מהצד השני’, אודות ברדוגו, לאחר שהאחרון תקף את עובדיה בתכניתו.

בבירור שנערך עם מנהל מחלקת האקטואליה, אילן ליאור, ומפקד התחנה דני זקן, הובהר לעובדיה שאין מקום לסגירת חשבונות אישיים דרך המיקרופון, ושבשל התביעה המשפטית של ברדוגו מול גלי צה”ל והמפקדת הקודמת גלית אלטשטיין – יש לנהוג במשנה זהירות.

במכתב ששיגר הערב עובדיה, הוא טען כי מדובר בהתערבות פסולה וכי האייטם ששידר היה לגיטימי.

לדברי עובדיה, מטרת השיחה שקיים עמו מפקד התחנה, הייתה “להרתיע אותו מהלשמיע דברי ביקורת ביחס לברדוגו”.

בהמשך נכתב כי “החלה מסכת התנכלויות” כלפיו, ודרש מזקן להבהיר כי אין כוונה להוריד את התוכנית משידור וכי לא יעסוק עוד בנושאים הקשורים ליעקב ברדוגו, בשל הקשר האישי בין השניים.

גורמים בתחנה אמרו בשיחה עם mako, כי עובדיה כעס על החלטת זקן להעביר את שידור התכנית לירושלים, וכי המגיש מסרב להצטרף לשידורים מהאולפנים של גלי צה”ל בבירה. עוד חושד עובדיה כי זקן מתכוון לקצץ בשכרו – שהוא הגבוה ביותר מבין כל מגישי התחנה.

מגלי צה״ל נמסר בתגובה:

מכתבו של עובדיה הגיע לידי מפקד גלי צה”ל היום ולא במפתיע הודלף מידית מתוך מטרה שקופה לפגוע להשמיץ ולהטיל מורא. עובדיה זומן בחודש שעבר לבירור עם מנהל מחלקת אקטואליה ועם מ”מ מפקד גל”צ לאחר שעשה שימוש לא ראוי במיקרופון הציבורי שעליו הוא מופקד למטרות של התנצחות אישית מכוערת עם איש תקשורת אחר מחוץ לתחנה.

בשידור המדובר עקף עובדיה את העורך ושידר קטע שלם מאחורי גבו, מתוך ידיעה כי העורך לא היה מאפשר זאת. מכתבו מגמתי, רצוף סילופים שנקל יהיה להפריכם, ובו גם למרבה התדהמה איום בתביעה וניסיון לסחוט הבטחות להשארתו בתחנה – שעד כה איש כלל לא ערער עליה.

גלי צה”ל היא תחנת שידור ציבורי הנאבקת על חייה בעת משבר חברתי ודמוקרטי שבו קיומה ושידורן של חדשות ממלכתיות הוא קריטי עבור הדמוקרטיה הישראלית והחברה המקוטבת. בתנאים אלה היה מצופה מכתב פוליטי בכיר, המבין את צוק העיתים, יודע מהו סוביודיצה ומודע לכך שהחודשים הקרובים הם קריטיים להמשך קיומה גל”צ, להתנהל בדרך מקצועית, ולא כך קרה.

קשה לעמוד בפרץ מול הקולות הקוראים לסגור שידור ציבורי בעת משבר דמוקרטי. קשה שבעתיים כשכתב בכיר נותן יד ולמעשה מקרב את קיצה של התחנה.

בנוסף, ישנה תביעה ובירור משפטי בין יעקב ברדוגו ובין גל”צ בהאשמת פיטורין שלא כדין על ידי שר הביטחון הקודם ומ”מ המפקדת הקודמת של גל”צ. מפאת ההתנהלות המשפטית הזו יש מניעה מהתייחסות ישירה לנושא, ואין כוונה לענות להדלפות החלקיות והמסולפות שהכתב בחר בהן.

מפקד גלי צה”ל לא יאפשר להפוך את גלי צה”ל לזירת הקרבות של הטוויטר ולא ינתן למגיש בכיר או זוטר להפוך את המיקרופון הציבורי לרכושו וכלי לסגירת חשבונות אישיים ופוליטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות