רוט: בכפיה זה לא ילך. חודורוב: צריך לוותר על גיוס חרדים • צפו

בפאנל של 'אזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר בערוץ 13 דנו על 'חוק הגיוס', אחרי ראיון עם דובר צה"ל • שרי רוט: "הוא נתן חותמת כשרות, שהצבא לא משנה את הצביון של החרדים... עכשיו צריך שהחרדים יסמכו על חותמת הכשרות שלו"
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ג / 08.08.2023 23:33

רביב דרוקר: נדמה שצה”ל בשנים האחרונות ויתר על המאמץ לגייס חרדים. האנשים שהיו בתפקידים האלו, שהסתובבו בחברה החרדית וניסו להביא חרדים – כבר לא קיימים. השאלה היא איך זה תומך בעמדה שהרגע הצגת, כי העמדה הזו לא חיה בשלום עם עמדת הממשלה להוריד את גיל הפטור, ובעצם לתת לכ-ו-ל-ם לא לשרת בצבא.

דובר צה”ל דניאל הגרי: בסופו של יום צה”ל כפוף לממשלה. והיה חוק לגיוס, אנחנו קיימנו אותו, אנחנו מקווים שגם בחקיקה החדשה הסיפור של שוויון בנטל וגיוס לכל יבוא לידי ביטוי. חרדים זה סיפור אחר, דרך אגב, והצלחה לא תהיה מזה שאני מדבר בתקשורת. חרדים זה לא עובד דרך התקשורת, אלא דרך מגע אישי, אמון, מסלולים בהתאמה – וזה יהיה בהצלחות קטנות.

דרוקר: שרי, מה אומרת?

שרי רוט: נדמה לי שהוא נתן חותמת כשרות, שהצבא לא משנה את הצביון של החרדים… עכשיו צריך שהחרדים יסמכו על חותמת הכשרות שלו…

דרוקר: לא, אבל הוא אמר רוצים לגייס חרדים, צבא העם, לא בעד השתמטות…

שרי: רביב, בכפיה זה לא יילך, ומ-2013 כשניסו לעשות פה מאמצים בכפייה זה רק הלך אחורה.

מתן חודורוב: זה לא ילך בכלל, והצבא צריך לוותר על הפרויקט הזה לחלוטין. זה עולה המון כסף וזה חוסם את שוק העבודה שזקוק מאד-מאד לידיים הטובות של הצעירים החרדים. וכשאתה מחזיק מועמד לשירות ביטחון עד גיל 24 בלי פטור, מונע ממנו לעבוד, מונע ממנו ללמוד תחום שיש בו פרנסה עתידית, הוא מגיע לגיל הפטור כשיש לו כבר שנים-שלושה ילדים והסיכוי שלו ללמוד שואף לאפס. בוא נוותר על השוויון בנטל, נתמרץ חיילים דרך הטבות שכר…

דרוקר: אל תגיע לקפלן ביום שבת הקרובה… תעקוף, תעקוף, דרך לא גרדייה…

מתן: רק את דעתי אני יודע להגיד. ונשחרר את החרדים לשוק העבודה, כי העלות האלטרנטיבית של הקצבאות ושל ההיעדרות הקבועה שלהם מהמשק הישראלי היא הרבה יותר גבוהה ממה שאנחנו מפסידים בצבא.

רחל עזריה: והעלות של פירוק ‘צבא העם’, שזה מה שיקרה במהלך שאתה מציע…

שרי: מי שמפרק בימים אלו את צבא העם, זה לא החרדים…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות