לא יורדת מהעץ: המשטרה הגישה ערעור על השחרור של אלישע ירד

במשטרה הודיעו לעורכי הדין של אלישע ירד כי הם מערערים על החלטת בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית הדיון בבוקר • עו"ד נתי רום: "פשוט מדהים איזה משאבים משקיעים במשטרה ובשב"כ כשמדובר מתיישבים"
חיים טוויל
כ"ב אב התשפ"ג / 08.08.2023 22:36

משטרת ישראל הודיעה הערב (שלישי) לעורכי הדין אביחי חג’בי ונתי רום מחוננו כי בכוונתה להגיש בקשת רשות ערעור לבימ”ש העליון כנגד החלטת בימ”ש המחוזי לשחרר את אלישע ירד ממעצר – וזאת לאחר ששופטת המחוזי קבעה כי ישנן ראיות ברף נמוך כנגד ירד.

הדיון בערעור צפוי להתקיים מחר  בשעה 8:30 בבוקר.

עו”ד אביחי חג’בי מחוננו תקף את החלטת המשטרה: “ההחלטה להגיש בקשת רשות ערעור הזויה. היא מוכיחה כי היחידה החוקרת לא מוכנה לקבל את הקונספציה כי ירד והמתיישבים הנוספים הותקפו באופן ברוטאלי”.

עו”ד נתי רום  הוסיף: “פשוט מדהים איזה משאבים משקיעים במשטרה ובשב”כ כשמדובר מתיישבים. המשטרה הודיע כי תגיש ערר לעליון על ההחלטה החד משמעית של המחוזי”.

המחוזי קבע מוקדם יותר היום כי ירד ישוחרר למעצר בית וקבע כי החשוד השני, יחיאל אינדור, יישאר עצור, כשהוא מאושפז בבית החולים שערי צדק, ומחר הוא יובא לדיון בעניינו בבימ”ש השלום.

עו”ד רום מתח לאחר הדיון במחוזי,  ביקורת על התנהלות המשטרה: “משטרת ישראל הגיעה לא מוכנה. השופטת לא הבינה – ‘מה, אין פה כלום בתיק’. אנחנו מקווים מאוד שהם ישוחררו, גם אם יכול להיות שלא ישוחררו עכשיו בערר. יש הרבה אתגרים בשביל לשחרר אותם. אין פה תיק. אנחנו רואים יותר ויותר שאדם שהציל את חייו והציל אחרים נמצא לצערנו עצור בבית החולים, גם כשהוא בטיפול נמרץ, גם כשהוא לפני ניתוח. זה מעשה שלא יעשה”.

הוא התייחס לתוקפים הפלסטינים: “300 הפורעים, שכפי שהמשטרה אמרה אין ספק שהיתה אלימות משמעותית כלפי היהודים, לצערנו הרב הם לא נעצרים כל 300 הפורעים. גם אלו שנעצרים, זמן רב חולף ובינתיים הם נמצאים בבית החולים עם משפחותיהם, שלא כמו מרשי. גם כאשר עוצרים אותם לא מייחסים להם עברות כגון ניסיון לרצח כפי שמייחסים למרשיי, למרות שלא עשו דבר חוץ מלהגן על חייהם ועל חיי אחרים”.

הטוען המשטרתי ציין היום בדיון כי יש עוד חשודים שצפויים להיחקר בימים הקרובים.

השופטת נזפה בנציג המשטרה על כך שלא הגיש את המסמכים הדרושים, “יש עוד משהו? תגיע כמו שמגיעים לדיון”, אמרה השופטת. נציג המשטרה השיב: “תני לי עשר דקות להביא את המסמך”.

השופטת נזפה, “תבוא מאורגן”, ועצרה את הדיון.

השופטת הבהירה למפקד ימ”ר שי בדיון, כי היא נוטה לשחרר את ירד למעצר בית זאת לאחר שלא קיבלה תשובות מספקות לטענתה לסיבת השארתו במעצר אך ציינה כי “הסיפור של אינדור שונה מבחינת הראיות ואני מאמינה שמעצרו יוארך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות